Ster-directeur Frank Volmer voorzitter van Screenforce

Ster-directeur Frank Volmer voorzitter van Screenforce
  • Media
  • 6 dec 2019 @ 09:14
  • 15587 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • TelevisiePersonaliaMedia

Frank Volmer, algemeen directeur van Ster, is benoemd tot voorzitter van Screenforce. Hij volgt RTL-directeur Ton Rozestraten op, voor wie de termijn van twee jaar is verstreken.

Volmer is in 2016 begonnen als algemeen directeur van Ster. Daarvoor heeft hij, met een korte onderbreking, ruim 20 jaar gewerkt bij Telegraaf Media Groep (TMG) waar hij diverse posities bekleedde. Hij startte zijn carrière in 1988 bij Dagblad De Telegraaf. Bij TMG was hij mede verantwoordelijk voor Vrouw, Spits, TMG Video en de initiatie van de omroepen WNL en Powned. Zijn laatste functie bij TMG was algemeen directeur Landelijke Media.

Naast zijn professionele loopbaan is Volmer een van de initiatiefnemers van Stichting De Harde Leerschool en bestuurslid bij Heilige Boontjes in Rotterdam. Beide initiatieven helpen mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt weer volop mee te draaien.

Tv-landschap versterken

'Ik zie er naar uit het stokje van Ton Rozenstraten over te nemen en een bijdrage te leveren aan het versterken van tv en video in het medialandschap', zegt Volmer.

Het Screenforce-bestuur wordt gevormd door Frank Volmer (Ster), Ton Rozestraten (RTL), Allard Ruyl (Talpa Network), Susan van Geenen (The Walt Disney Company), Rogier van de Paverd (Viacom), Max Schoorl (Discovery) en Screenforce-directeur Michel van der Voort.

Screenforce is de Nederlandse tv-marketingorganisatie. Het doel is om adverteerders en mediabureaus te helpen om het beste te halen uit reclame rond premium videocontent. Screenforce verzorgt informatie over televisie en premium videoplatforms, biedt services aan adverteerders en bureaus en vertegenwoordigt de belangen van de participanten op het gebied van public affairs.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken