Digitale schermen JCDecaux leveren meer inzichten

- Media
- 1 jul 2020 @ 10:07
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Bereik
- 1 jul 2020 @ 10:07
- Sjaak Hoogkamer
JCDecaux krijgt meer inzicht in aantallen mensen en impressies rondom zijn digitale schermen. De nieuwe methode meet namelijk nauwkeurig door middel van de smartphones van voorbijgangers.
Het mobiele panel van partner Resono bestaat uit ruim een miljoen Nederlanders die via hun smartphone meehelpen de drukte rond de digitale schermen van JCDecaux te meten.
Zij hebben toestemming gegeven dat deze gegevens verzameld worden, volledig geanonimiseerd en strikt volgens de Europese privacyregels. Het aantal mensen dat zich in een tijdsbestek binnen zichtafstand van het digitale scherm bevindt wordt geteld en zo kan een nauwkeurige schatting van de drukte worden berekend. Zo laten de Resono data zien dat de drukte op straat toeneemt, met afgelopen zondag een drukte rondom de schermen van 95% ten opzichte van voor de COVID-19.
Uurniveau impressies
Door gebruik te maken van de smartphone data kan JCDecaux op betrouwbare wijze inzicht geven in het aantal te leveren impressies, binnenkort beschikbaar tot op uurniveau. Dit resulteert in een dynamisch rekenmodel voor de prijzen van de netwerken. De data wordt aangeboden in het VIOOH platform van JCDecaux, waarmee adverteerders de mogelijkheid hebben om de doelgroep (programmatic) te bereiken op het juiste moment, op de juiste plek en met de juiste boodschap.
Het aantal gemeten passanten wordt vanaf vandaag verwerkt tot een D-OTS (digital opportunities to see) per scherm en is beschikbaar via CAFAS. De passantendata wordt uitgedrukt in impressies en met de D-OTS aanpassing komt dat voor het JCDecaux netwerk neer op 320 miljoen impressies per maand (100% SOT). Een stijgingsfactor 3 ten opzichte van de OTS, waar voorheen de impressies op werden gebaseerd. JIC Buitenreclame Onderzoek (JIC BRO) heeft het gebruik van de smartphone data van Resono na een grondige validatie geaccepteerd. JIC BRO is volop in beweging en continu bezig met de verdere aanscherping van de eisen voor passantendata. Ook andere OOH exploitanten onderzoeken momenteel het gebruik van smartphone data voor hun digitale netwerk.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Platform Baby op Komst overgenomen door Familyblend
- Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
- Column Nieuw Luisteronderzoek: knollen voor citroenen?
- 90% Nederlanders kijkt live TV programma's
- Eerste luistercijfers NMO Luisteronderzoek via nieuwe...
- GfK: Behoefte instant gratification neemt verder toe
Laatste Nieuws
- Runners World maakt cover van 200... 08-02-2023
- Totale kijktijd televisie licht... 08-02-2023
- Ad Alliance en Dag en Nacht Media... 08-02-2023
- 3MO gaat samenwerken met Stam Media... 07-02-2023
- Luisterbreed onderzoek biedt inzicht... 07-02-2023
- Fairphone kiest Abovo Media 06-02-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day