TikTok en MBRC The Ocean starten #KickOutThePlastic
- Media
- 21 jul 2021 @ 09:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 21 jul 2021 @ 09:00
- Michiel van Zaane
TikTok, het platform voor korte mobiele videos, werkt samen met milieuorganisatie MBRC The Ocean om het bewustzijn rondom het opruimen van plastic afval te vergroten onder de hashtag KickOutThePlastic.
Met de campagne laat TikTok haar gebruikers weten dat brede maatschappelijke uitdagingen, zoals een schonere oceaan en een gezonde leefomgeving, ook op het platform thuishoren. Samen met MBRC The Ocean roept TikTok hun community op om een creatieve video te maken met #KickOutThePlastic, waarin een PET-fles in een prullenbak wordt getrapt. Ook staat er een leerzame quiz in de TikTok-app waarin belangrijke feiten over oceaanvervuiling en het aandeel dat plastic daarin heeft voorbij komen.
Een grote groep TikTok creators, waaronder Noor de Groot, OnsOranje en Glen Fontein hebben op hun account inspirerende video's gepost met de hashtag, waarin zij laten zien hoe eenvoudig het kan zijn om samen afval op te ruimen en zo de oceanen plasticvrij te houden. De hashtag is al meer dan 1,6 miljoen keer bekeken.
Bepalend voor de toekomst van onze wereld
Oprichter van MBRC The Ocean, Sven Jacobi: ‘Wij zijn trots dat onze missie, de oceanen plasticvrij maken, door TikTok en haar community ondersteund wordt. Dankzij hen hebben we toegang tot een actieve grote community die bepalend is voor de toekomst van onze wereld. Er zijn al ontzettend veel leuke videos met de hashtag gemaakt. We weten zeker dat de bewustwording onder deze groep jongeren impact heeft en het schone oceanen weer een stapje dichterbij brengt.’
De samenwerking met MBRC The Ocean draagt bij aan eerdere acties om het milieu en de daarin levende dieren te beschermen. Eerder dit jaar sloot TikTok zich al aan bij de Coalition to End Wild Life Trafficking Online.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing