TikTok en MBRC The Ocean starten #KickOutThePlastic
- Media
- 21 jul 2021 @ 09:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 21 jul 2021 @ 09:00
- Michiel van Zaane
TikTok, het platform voor korte mobiele videos, werkt samen met milieuorganisatie MBRC The Ocean om het bewustzijn rondom het opruimen van plastic afval te vergroten onder de hashtag KickOutThePlastic.
Met de campagne laat TikTok haar gebruikers weten dat brede maatschappelijke uitdagingen, zoals een schonere oceaan en een gezonde leefomgeving, ook op het platform thuishoren. Samen met MBRC The Ocean roept TikTok hun community op om een creatieve video te maken met #KickOutThePlastic, waarin een PET-fles in een prullenbak wordt getrapt. Ook staat er een leerzame quiz in de TikTok-app waarin belangrijke feiten over oceaanvervuiling en het aandeel dat plastic daarin heeft voorbij komen.
Een grote groep TikTok creators, waaronder Noor de Groot, OnsOranje en Glen Fontein hebben op hun account inspirerende video's gepost met de hashtag, waarin zij laten zien hoe eenvoudig het kan zijn om samen afval op te ruimen en zo de oceanen plasticvrij te houden. De hashtag is al meer dan 1,6 miljoen keer bekeken.
Bepalend voor de toekomst van onze wereld
Oprichter van MBRC The Ocean, Sven Jacobi: ‘Wij zijn trots dat onze missie, de oceanen plasticvrij maken, door TikTok en haar community ondersteund wordt. Dankzij hen hebben we toegang tot een actieve grote community die bepalend is voor de toekomst van onze wereld. Er zijn al ontzettend veel leuke videos met de hashtag gemaakt. We weten zeker dat de bewustwording onder deze groep jongeren impact heeft en het schone oceanen weer een stapje dichterbij brengt.’
De samenwerking met MBRC The Ocean draagt bij aan eerdere acties om het milieu en de daarin levende dieren te beschermen. Eerder dit jaar sloot TikTok zich al aan bij de Coalition to End Wild Life Trafficking Online.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Vandaag Inside en Krabbé winnen Televizier-Ring
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes