TikTok en MBRC The Ocean starten #KickOutThePlastic
- Media
- 21 jul 2021 @ 09:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 21 jul 2021 @ 09:00
- Michiel van Zaane
TikTok, het platform voor korte mobiele videos, werkt samen met milieuorganisatie MBRC The Ocean om het bewustzijn rondom het opruimen van plastic afval te vergroten onder de hashtag KickOutThePlastic.
Met de campagne laat TikTok haar gebruikers weten dat brede maatschappelijke uitdagingen, zoals een schonere oceaan en een gezonde leefomgeving, ook op het platform thuishoren. Samen met MBRC The Ocean roept TikTok hun community op om een creatieve video te maken met #KickOutThePlastic, waarin een PET-fles in een prullenbak wordt getrapt. Ook staat er een leerzame quiz in de TikTok-app waarin belangrijke feiten over oceaanvervuiling en het aandeel dat plastic daarin heeft voorbij komen.
Een grote groep TikTok creators, waaronder Noor de Groot, OnsOranje en Glen Fontein hebben op hun account inspirerende video's gepost met de hashtag, waarin zij laten zien hoe eenvoudig het kan zijn om samen afval op te ruimen en zo de oceanen plasticvrij te houden. De hashtag is al meer dan 1,6 miljoen keer bekeken.
Bepalend voor de toekomst van onze wereld
Oprichter van MBRC The Ocean, Sven Jacobi: ‘Wij zijn trots dat onze missie, de oceanen plasticvrij maken, door TikTok en haar community ondersteund wordt. Dankzij hen hebben we toegang tot een actieve grote community die bepalend is voor de toekomst van onze wereld. Er zijn al ontzettend veel leuke videos met de hashtag gemaakt. We weten zeker dat de bewustwording onder deze groep jongeren impact heeft en het schone oceanen weer een stapje dichterbij brengt.’
De samenwerking met MBRC The Ocean draagt bij aan eerdere acties om het milieu en de daarin levende dieren te beschermen. Eerder dit jaar sloot TikTok zich al aan bij de Coalition to End Wild Life Trafficking Online.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
Laatste Nieuws
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers