De Luisterlijn start landelijke luistercampagne
- Media
- 27 sep 2021 @ 08:36
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 27 sep 2021 @ 08:36
- Michiel van Zaane
Op 1 oktober start de Luisterlijn de landelijke campagne “De kunst van het luisteren”. De campagne moet ervoor zorgen dat mensen weer naar elkaar gaan luisteren. En dat is hard nodig, want de Luisterlijn ontvangt meer oproepen dan ooit.
In augustus ontving de Luisterlijn 52.382 oproepen. Gemiddeld komt dat neer op meer dan 1.600 oproepen in een etmaal. Dat zijn er 100 meer per dag dan in diezelfde maand vorig jaar. Achter deze oproepen schuilt vaak een maatschappelijke nood, waarbij vrijwilligers van de Luisterlijn een moment van verlichting kunnen bieden bij verdriet, zorgen of eenzaamheid. ‘Vaak voelen mensen zich niet gehoord, en dat moet veranderen’, zegt Leo Noordegraaf directeur-bestuurder van de Luisterlijn. ‘Door weer te luisteren naar elkaar kunnen we onbegrip, vooroordelen en zelfs eenzaamheid voorkomen.’
Campagne “De kunst van het luisteren”
De Luisterlijn streeft naar een samenleving waarin echt luisteren naar elkaar – met aandacht en zonder oordeel – vanzelfsprekend is. Met de campagne ‘De kunst van het luisteren’ wil de Luisterlijn mensen bewust maken van hun luistergedrag en beter leren luisteren. Dat doet ze met inspirerende luisteroefeningen, tips en een korte luistertest o.a. op vier NS-stations. De campagne gaat van start tijdens de Week tegen Eenzaamheid, van 30 september tot en met 8 oktober. Op de stations kunnen mensen hun luistervaardigheid testen en meer te weten komen over écht luisteren.
Echt luisteren is nog niet zo eenvoudig
Dat luisteren niet eenvoudig is, weet de Luisterlijn als geen ander. Nieuwe vrijwilligers krijgen eerst een uitgebreide training in luister- en gespreksvaardigheden. 'Echt luisteren is voor sommige mensen moeilijk. De vrijwilligers van de Luisterlijn worden opgeleid om er volledig te zijn voor de ander. Door te luisteren met oprechte interesse, voelt de ander zich gehoord en dat hij of zij er echt mag zijn', zegt trainer Dorine. De Luisterlijn deelt deze kennis graag met de rest van Nederland. Kijk voor meer informatie op deluisterlijn.nl/kunstvanhetluisteren.
Over de Luisterlijn
De Luisterlijn is dag en nacht beschikbaar voor een vertrouwelijk gesprek, per telefoon, chat en mail. Door te luisteren helpen de 1.500 vrijwilligers mensen om zorgen, pijn en verdriet (even) het hoofd te bieden. Zij werken thuis of vanuit een van de 28 locaties. De vrijwilligers krijgen deskundige training en continue begeleiding.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing