Het Parool wordt ochtendkrant
- Media
- 14 sep 2021 @ 12:10
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieJournalistiek
- 14 sep 2021 @ 12:10
- Peter van Woensel Kooy
Het Parool gaat per 3 januari 2022 verder als ochtendkrant. Vanaf deze dag wordt de krant doordeweeks in de ochtend bezorgd, meldt de titel zojuist.
Abonnees zijn net geïnformeerd over deze historische verandering in de bezorging van Het Parool, dat decennialang in de middag bij de lezers op de mat viel en als 'avondkrant' te boek staat. Ook de digitale editie en de digitale krant (in pdf) verschijnen vanaf genoemde datum in de ochtend al online. Op zaterdag blijft alles bij het oude volgens de krant, Het Parool verschijnt op zaterdag namelijk al 's ochtends.
Journalistieke reden
'Voorop staat dat we denken dat wij onze lezers in de ochtend nog beter kunnen bedienen.De belangrijkste reden is een journalistieke. Veel lezers volgen het nieuws op de voet via hun smartphone en zijn aan het eind van de middag, als Het Parool wordt bezorgd, al goed op de hoogte. We zijn ervan overtuigd dat de ochtend door de aanwezigheid van online nieuws een beter en logischer moment van verschijnen is', legt Kamilla Leupen, hoofdredacteur van Het Parool de nieuwe timing uit. Ook betekent dit efficientere bezorging. Het Parool, voortgekomen uit het verzet ('vrij en onverveerd'), staat er goed voor, zegt Leupen op de eigen site. 'Het totale aantal abonnees groeit. Steeds meer mensen weten ons te vinden, zeker ook online.'
(PvWK, bron: Parool en pushmelding)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing