Het Parool wordt ochtendkrant

Het Parool wordt ochtendkrant
  • Media
  • 14 sep 2021 @ 12:10
  • 21325 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DistributieJournalistiek

Het Parool gaat per 3 januari 2022 verder als ochtendkrant. Vanaf deze dag wordt de krant doordeweeks in de ochtend bezorgd, meldt de titel zojuist.

Abonnees zijn net geïnformeerd over deze historische verandering in de bezorging van Het Parool, dat decennialang in de middag bij de lezers op de mat viel en als 'avondkrant' te boek staat. Ook de digitale editie en de digitale krant (in pdf) verschijnen vanaf genoemde datum in de ochtend al online. Op zaterdag blijft alles bij het oude volgens de krant, Het Parool verschijnt op zaterdag namelijk al 's ochtends.

Journalistieke reden
'Voorop staat dat we denken dat wij onze lezers in de ochtend nog beter kunnen bedienen.De belangrijkste reden is een journalistieke. Veel lezers volgen het nieuws op de voet via hun smartphone en zijn aan het eind van de middag, als Het Parool wordt bezorgd, al goed op de hoogte. We zijn ervan overtuigd dat de ochtend door de aanwezigheid van online nieuws een beter en logischer moment van verschijnen is', legt Kamilla Leupen, hoofdredacteur van Het Parool de nieuwe timing uit. Ook betekent dit efficientere bezorging. Het Parool, voortgekomen uit het verzet ('vrij en onverveerd'), staat er goed voor, zegt Leupen op de eigen site. 'Het totale aantal abonnees groeit. Steeds meer mensen weten ons te vinden, zeker ook online.'
(PvWK, bron: Parool en pushmelding)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken