Het Parool wordt ochtendkrant
- Media
- 14 sep 2021 @ 12:10
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieJournalistiek
- 14 sep 2021 @ 12:10
- Peter van Woensel Kooy
Het Parool gaat per 3 januari 2022 verder als ochtendkrant. Vanaf deze dag wordt de krant doordeweeks in de ochtend bezorgd, meldt de titel zojuist.
Abonnees zijn net geïnformeerd over deze historische verandering in de bezorging van Het Parool, dat decennialang in de middag bij de lezers op de mat viel en als 'avondkrant' te boek staat. Ook de digitale editie en de digitale krant (in pdf) verschijnen vanaf genoemde datum in de ochtend al online. Op zaterdag blijft alles bij het oude volgens de krant, Het Parool verschijnt op zaterdag namelijk al 's ochtends.
Journalistieke reden
'Voorop staat dat we denken dat wij onze lezers in de ochtend nog beter kunnen bedienen.De belangrijkste reden is een journalistieke. Veel lezers volgen het nieuws op de voet via hun smartphone en zijn aan het eind van de middag, als Het Parool wordt bezorgd, al goed op de hoogte. We zijn ervan overtuigd dat de ochtend door de aanwezigheid van online nieuws een beter en logischer moment van verschijnen is', legt Kamilla Leupen, hoofdredacteur van Het Parool de nieuwe timing uit. Ook betekent dit efficientere bezorging. Het Parool, voortgekomen uit het verzet ('vrij en onverveerd'), staat er goed voor, zegt Leupen op de eigen site. 'Het totale aantal abonnees groeit. Steeds meer mensen weten ons te vinden, zeker ook online.'
(PvWK, bron: Parool en pushmelding)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

