Hoofdredactie Nos uitgebreid met Waagmeester en Ter Horst
- Media
- 13 dec 2022 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MerkenJournalistiek
- 13 dec 2022 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Per 2023 treden Lucas Waagmeester, Amerika-correspondent en Karina ter Horst, chef van de Nos op 3, toe als adjunct-hoofdredacteur van de hoofdredactie.
Hoofdredacteur Marcel Gelauff werd onlangs opgevolgd door Giselle van Cann. Om te kunnen voldoen ‘aan het werk en alle verantwoordelijkheden die horen bij de omvang en journalistieke ambities van Nos Nieuws’ is besloten om de hoofdredactie van de omroep met één persoon uit te breiden. Waagmeester en Ter Horst zijn verkozen na een interne en externe sollicitatieronde, meldt Villamedia. De volledige hoofdredactie bestaat naast Van Cann, Waagmeester en Ter Horst ook nog uit plaatsvervanger Bart Leferink en adjunct Wilma Haan.
Expertises
Ter Horst begint per 1 januari 2023, Waagmeester treedt vanaf 1 maart in dienst als hij terugkeert uit de VS waar hij momenteel correspondent is, aldus het vakmedium over Journalistiek. ‘Ik ben trots dat we in eigen huis zoveel kwaliteit hebben dat we twee ervaren journalisten hebben gevonden die hun expertises nu meenemen naar de hoofdredactie. Karina denkt als geen ander vanuit het publiek en heeft een scherp oog voor talent. Lucas brengt een schat aan ervaring mee uit het veld en heeft een uitstekende journalistieke intuïtie’, reageert Van Cann.
(bron: Villamedia en Nos)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes