FD Mediagroep en Brand Metrics kondigen samenwerking aan
- Media
- 17 dec 2021 @ 09:03
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - Mediabureau
- 17 dec 2021 @ 09:03
- Ryan Baij
FD Mediagroep heeft een partnership gesloten met internationaal onderzoeksbureau Brand Metrics. Doel van deze samenwerking is het inzichtelijk maken van de effecten van de inzet van audio advertising.
Brand Metrics is een Zweeds onderzoeksbureau dat inmiddels in meer dan tien landen merkeffectiviteit van online campagnes meet. Met FD Mediagroep is dat een campagne-effectonderzoek van het mediumtype audio, iets wat Brand Metrics nog niet eerder heeft gedaan met een partnerschap. Hierbij worden de effecten van campagnes bij de BNR doelgroep op radio, podcast en livestream inzichtelijk gemaakt voor de adverteerder.
De resultaten geven adverteerders en mediabureaus diepgaande inzichten in hun advertentie-inspanningen; meer dan simpelweg GRP's, geleverde impressies en downloads. Er komt cijfermatig inzicht in de totale brand-lift van een campagne, waarbij gekeken wordt naar merkbekendheid, -overweging, -voorkeur en aankoopintentie en wat de bijdrage is van elk audiocomponent in de campagne; podcast, livestream en lineair.
Job van Wagensveld, Commercieel Directeur FD Mediagroep is blij met de samenwerking: ‘Door de groei van digital audio ontstaat een toenemende behoefte bij onze adverteerders om de effecten van hun media-inzet inzichtelijk te maken. Met de samenwerking met Brand Metrics slaagt FD Mediagroep er als eerste mediapartij in om de toegevoegde waarde op de merk KPI van de adverteerder na een (digitale) audiocampagne snel inzichtelijk te maken. Daar zijn we enorm trots op.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing