FD Mediagroep en Brand Metrics kondigen samenwerking aan
- Media
- 17 dec 2021 @ 09:03
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - Mediabureau
- 17 dec 2021 @ 09:03
- Ryan Baij
FD Mediagroep heeft een partnership gesloten met internationaal onderzoeksbureau Brand Metrics. Doel van deze samenwerking is het inzichtelijk maken van de effecten van de inzet van audio advertising.
Brand Metrics is een Zweeds onderzoeksbureau dat inmiddels in meer dan tien landen merkeffectiviteit van online campagnes meet. Met FD Mediagroep is dat een campagne-effectonderzoek van het mediumtype audio, iets wat Brand Metrics nog niet eerder heeft gedaan met een partnerschap. Hierbij worden de effecten van campagnes bij de BNR doelgroep op radio, podcast en livestream inzichtelijk gemaakt voor de adverteerder.
De resultaten geven adverteerders en mediabureaus diepgaande inzichten in hun advertentie-inspanningen; meer dan simpelweg GRP's, geleverde impressies en downloads. Er komt cijfermatig inzicht in de totale brand-lift van een campagne, waarbij gekeken wordt naar merkbekendheid, -overweging, -voorkeur en aankoopintentie en wat de bijdrage is van elk audiocomponent in de campagne; podcast, livestream en lineair.
Job van Wagensveld, Commercieel Directeur FD Mediagroep is blij met de samenwerking: ‘Door de groei van digital audio ontstaat een toenemende behoefte bij onze adverteerders om de effecten van hun media-inzet inzichtelijk te maken. Met de samenwerking met Brand Metrics slaagt FD Mediagroep er als eerste mediapartij in om de toegevoegde waarde op de merk KPI van de adverteerder na een (digitale) audiocampagne snel inzichtelijk te maken. Daar zijn we enorm trots op.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
- Terug in de tijd met Google Earth24-06-2025
- Advertentiemarkt Nederland groeit... 23-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation