FD Mediagroep en Brand Metrics kondigen samenwerking aan
- Media
- 17 dec 2021 @ 09:03
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - Mediabureau
- 17 dec 2021 @ 09:03
- Ryan Baij
FD Mediagroep heeft een partnership gesloten met internationaal onderzoeksbureau Brand Metrics. Doel van deze samenwerking is het inzichtelijk maken van de effecten van de inzet van audio advertising.
Brand Metrics is een Zweeds onderzoeksbureau dat inmiddels in meer dan tien landen merkeffectiviteit van online campagnes meet. Met FD Mediagroep is dat een campagne-effectonderzoek van het mediumtype audio, iets wat Brand Metrics nog niet eerder heeft gedaan met een partnerschap. Hierbij worden de effecten van campagnes bij de BNR doelgroep op radio, podcast en livestream inzichtelijk gemaakt voor de adverteerder.
De resultaten geven adverteerders en mediabureaus diepgaande inzichten in hun advertentie-inspanningen; meer dan simpelweg GRP's, geleverde impressies en downloads. Er komt cijfermatig inzicht in de totale brand-lift van een campagne, waarbij gekeken wordt naar merkbekendheid, -overweging, -voorkeur en aankoopintentie en wat de bijdrage is van elk audiocomponent in de campagne; podcast, livestream en lineair.
Job van Wagensveld, Commercieel Directeur FD Mediagroep is blij met de samenwerking: ‘Door de groei van digital audio ontstaat een toenemende behoefte bij onze adverteerders om de effecten van hun media-inzet inzichtelijk te maken. Met de samenwerking met Brand Metrics slaagt FD Mediagroep er als eerste mediapartij in om de toegevoegde waarde op de merk KPI van de adverteerder na een (digitale) audiocampagne snel inzichtelijk te maken. Daar zijn we enorm trots op.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Vandaag Inside en Krabbé winnen Televizier-Ring
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes