Roku opent kantoor in Amsterdam
- Media
- 7 dec 2021 @ 09:10
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 dec 2021 @ 09:10
- Michiel van Zaane
Roku, dat platforms voor videostreaming bouwt, opent een kantoor in Amsterdam. Daarmee wil het bedrijf de internationale groei ondersteunen. Het Amsterdamse kantoor wordt gevestigd aan de Weteringschans en biedt ruimte aan maximaal 150 medewerkers.
Het hoofdkantoor van Roku staat in Silicon Valley, in Europa heeft het bedrijf momenteel kantoren in Denemarken, Oekraïne en het Verenigd Koninkrijk. ‘Tv-streaming is een wereldwijd fenomeen, en internationale groei is een belangrijke focus voor ons’, zegt Arthur van Rest, VP International bij Roku. ‘Het aantrekken van de juiste mensen is cruciaal voor ons succes, en wij geloven dat Nederland beschikt over veel talent en expertise. We zoeken naar geschikte kandidaten voor allerlei functies, variërend van marketing- en business development-rollen tot financiële en juridische functies.’
‘Amsterdam verstevigt zijn positie als toonaangevende Europese hub voor media- en techbedrijven. Dankzij onze goede fysieke en digitale infrastructuur kunnen bedrijven hun internationale aanwezigheid snel laten groeien. Een innovatief bedrijf als Roku is een sterke aanvulling op onze levendige tech- en start-upscene. Bovendien zal het veel nieuwe kansen creëren voor het diverse talent dat we in huis hebben’, aldus Victor Everhardt, locoburgemeester van Amsterdam.
Roku lanceerde zijn eerste mediaspeler in 2008, waarmee consumenten Netflix naar hun tv konden streamen. Het bedrijf heeft ook het enige besturingssysteem dat speciaal is ontwikkeld voor tv's, namelijk Roku OS. Dit systeem wordt gebruikt door meer dan vijftien tv-fabrikanten om gebruiksvriendelijke en betaalbare smart tv's te ontwikkelen. Op het Roku-platform kunnen gebruikers duizenden gratis en betaalde streamingkanalen afspelen. Roku werkt samen met deze streamingkanalen om meer kijkers aan te trekken en te behouden, maar ook om de inkomsten uit hun content te maximaliseren.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers