Roku opent kantoor in Amsterdam
- Media
- 7 dec 2021 @ 09:10
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 dec 2021 @ 09:10
- Michiel van Zaane
Roku, dat platforms voor videostreaming bouwt, opent een kantoor in Amsterdam. Daarmee wil het bedrijf de internationale groei ondersteunen. Het Amsterdamse kantoor wordt gevestigd aan de Weteringschans en biedt ruimte aan maximaal 150 medewerkers.
Het hoofdkantoor van Roku staat in Silicon Valley, in Europa heeft het bedrijf momenteel kantoren in Denemarken, Oekraïne en het Verenigd Koninkrijk. ‘Tv-streaming is een wereldwijd fenomeen, en internationale groei is een belangrijke focus voor ons’, zegt Arthur van Rest, VP International bij Roku. ‘Het aantrekken van de juiste mensen is cruciaal voor ons succes, en wij geloven dat Nederland beschikt over veel talent en expertise. We zoeken naar geschikte kandidaten voor allerlei functies, variërend van marketing- en business development-rollen tot financiële en juridische functies.’
‘Amsterdam verstevigt zijn positie als toonaangevende Europese hub voor media- en techbedrijven. Dankzij onze goede fysieke en digitale infrastructuur kunnen bedrijven hun internationale aanwezigheid snel laten groeien. Een innovatief bedrijf als Roku is een sterke aanvulling op onze levendige tech- en start-upscene. Bovendien zal het veel nieuwe kansen creëren voor het diverse talent dat we in huis hebben’, aldus Victor Everhardt, locoburgemeester van Amsterdam.
Roku lanceerde zijn eerste mediaspeler in 2008, waarmee consumenten Netflix naar hun tv konden streamen. Het bedrijf heeft ook het enige besturingssysteem dat speciaal is ontwikkeld voor tv's, namelijk Roku OS. Dit systeem wordt gebruikt door meer dan vijftien tv-fabrikanten om gebruiksvriendelijke en betaalbare smart tv's te ontwikkelen. Op het Roku-platform kunnen gebruikers duizenden gratis en betaalde streamingkanalen afspelen. Roku werkt samen met deze streamingkanalen om meer kijkers aan te trekken en te behouden, maar ook om de inkomsten uit hun content te maximaliseren.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing