Taxi-app Dextr live
- Media
- 11 aug 2022 @ 05:21
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 aug 2022 @ 05:21
- Sjaak Hoogkamer
Dextr is een nieuwe taxi-app die toegang geeft tot alle lokale taxibedrijven. Voor de app is een merkstrategie door Alchemy ontwikkeld.
Met korte aanmeldtijden in lanceringsgebieden Tilburg, Zwolle en ’t Gooi ligt Dextr voor iedereen binnen handbereik. Het bedrijf en bureau Alchemy ontwikkelden samen een merkstrategie met een positionering die de nieuwe taxiservice naar eigen zeggen ‘onderscheidt van andere (veelal internationale) taxi-servicebedrijven die in Nederland actief zijn maar geen landelijke dekking hebben.’
De naam Dextr is een verkorting van dexterity, dat behendigheid / handigheid betekent en is ontwikkeld door de klant zelf.
In de lanceringsgebieden is de nieuwe app wereldkundig gemaakt via abri’s, horecareclame en verschillende online uitingen. Nieuwe gebruikers ontvangen een welkomstkorting van €7,50 op de eerste rit.
De identiteit is geïnspireerd op het feit dat dit de enige taxiservice is die alle plaatsen in Nederland met elkaar verbindt. Dit idee is vertaald naar ontwerp door de 'punten' (punten/cirkels) te visualiseren. Ze vormen een herkenbaar element dat in alle communicatie kan worden ingezet.
‘De fel oranje cirkels in combinatie met de frisse fotografie van Bibian Bingen benadrukken het Nederlandse karakter van de dienst en onderscheidt zich op die manier duidelijk van andere bekende internationale taxidiensten die in Nederland actief zijn,’ aldus Hesling Reidinga, CD van Alchemy.
Dextr is landelijk beschikbaar, maar de regio’s Tilburg, Zwolle en ’t Gooi hebben de primeur. In deze lanceringsgebieden is het mogelijk een taxi te boeken met een aanmeldtijd van 30 minuten voor vertrek.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes