Karretje in de poep
- Media
- 30 sep 2015 @ 00:00
- Link
-
Lodewijk van der Peet
Managing Director
BeyenMeyer
- 30 sep 2015 @ 00:00
- Lodewijk van der Peet
Dampende koffie, zweet, tabak. Voorman, aannemer, architect, opdrachtgever.Tekeningen koffie, asbak en De Telegraaf. De wakkere krant ligt open op pagina 17. Een doorwrocht stuk over de Griekse banken. En ernaast een artikel over een eend, foto erbij. Die eend deed iets wat eenden nooit doen; hij maakte een nest in een boom. Goh.
Waar, denk je, gaat het gesprek over in de bouwkeet? Als je dat snapt, als je dat durft vooral, dan snap je hoe het DNA van De Telegraaf in elkaar zit. Sjuul Paradijs had de ambitie dat hij het gesprek van de dag wilde bepalen. Hij voelde dat aan op het niveau van Joop van den Ende, John de Mol en de familie Van der Valk. Niet mijn ding, maar man wat knap.
Nu is Paul Jansen aan het roer gezet. Lijkt me een redelijke en verstandige man. Maar kloten heeft ie niet. Sjuul heeft Van der Snoek en De Wit zijn kamer uitgefoeterd toen die met het onzalige plan kwamen om op de ‘merken’ TeleSport, DFT, Vrouw, Autovisie en Privé eigen ‘hoofdredacteuren’ te benoemen. Jansen was zo opgewonden over de kans de redactie te mogen gaan leiden dat hij wèl akkoord ging. Van wat er overblijft gaat hij een kwaliteitskrant maken. Ik voorspel dat hij de eend op een entertainmentpagina gaat zetten en van het artikel over Griekenland een NRC-waardig stuk maakt. De vormgeving begint er al inwisselbaar uit te zien. Hij rijdt het karretje in de poep.
-
Lodewijk van der Peet
- Werkt bij: BeyenMeyer
- Functie: Managing Director
- Website:http://www.beyenmeyer.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

