Karretje in de poep
- Media
- 30 sep 2015 @ 00:00
- Link
-
Lodewijk van der Peet
Managing Director
BeyenMeyer
- 30 sep 2015 @ 00:00
- Lodewijk van der Peet
Dampende koffie, zweet, tabak. Voorman, aannemer, architect, opdrachtgever.Tekeningen koffie, asbak en De Telegraaf. De wakkere krant ligt open op pagina 17. Een doorwrocht stuk over de Griekse banken. En ernaast een artikel over een eend, foto erbij. Die eend deed iets wat eenden nooit doen; hij maakte een nest in een boom. Goh.
Waar, denk je, gaat het gesprek over in de bouwkeet? Als je dat snapt, als je dat durft vooral, dan snap je hoe het DNA van De Telegraaf in elkaar zit. Sjuul Paradijs had de ambitie dat hij het gesprek van de dag wilde bepalen. Hij voelde dat aan op het niveau van Joop van den Ende, John de Mol en de familie Van der Valk. Niet mijn ding, maar man wat knap.
Nu is Paul Jansen aan het roer gezet. Lijkt me een redelijke en verstandige man. Maar kloten heeft ie niet. Sjuul heeft Van der Snoek en De Wit zijn kamer uitgefoeterd toen die met het onzalige plan kwamen om op de ‘merken’ TeleSport, DFT, Vrouw, Autovisie en Privé eigen ‘hoofdredacteuren’ te benoemen. Jansen was zo opgewonden over de kans de redactie te mogen gaan leiden dat hij wèl akkoord ging. Van wat er overblijft gaat hij een kwaliteitskrant maken. Ik voorspel dat hij de eend op een entertainmentpagina gaat zetten en van het artikel over Griekenland een NRC-waardig stuk maakt. De vormgeving begint er al inwisselbaar uit te zien. Hij rijdt het karretje in de poep.
-
Lodewijk van der Peet
- Werkt bij: BeyenMeyer
- Functie: Managing Director
- Website:http://www.beyenmeyer.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming tegen Big Tech voor
- VMN media neemt Elba\Rec over voor versterking ruimtelijk domein
Laatste Nieuws
- HBO Max personaliseert sportreclame11-07-2025
- OMS voegt SoundCloud en Sonos Radio... 11-07-2025
- VMN media neemt Elba\Rec over voor... 10-07-2025
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers