Karretje in de poep

Karretje in de poep
  • Media
  • 30 sep 2015 @ 00:00
  • 9396 x gelezen
  • Link
  • Lodewijk van der Peet
    Lodewijk van der Peet

    Managing Director
    BeyenMeyer
  • Print

Dampende koffie, zweet, tabak. Voorman, aannemer, architect, opdrachtgever.Tekeningen koffie, asbak en De Telegraaf. De wakkere krant ligt open op pagina 17. Een doorwrocht stuk over de Griekse banken. En ernaast een artikel over een eend, foto erbij. Die eend deed iets wat eenden nooit doen; hij maakte een nest in een boom. Goh.

Waar, denk je, gaat het gesprek over in de bouwkeet? Als je dat snapt, als je dat durft vooral, dan snap je hoe het DNA van De Telegraaf in elkaar zit. Sjuul Paradijs had de ambitie dat hij het gesprek van de dag wilde bepalen. Hij voelde dat aan op het niveau van Joop van den Ende, John de Mol en de familie Van der Valk. Niet mijn ding, maar man wat knap.

Nu is Paul Jansen aan het roer gezet. Lijkt me een redelijke en verstandige man. Maar kloten heeft ie niet. Sjuul heeft Van der Snoek en De Wit zijn kamer uitgefoeterd toen die met het onzalige plan kwamen om op de ‘merken’ TeleSport, DFT, Vrouw, Autovisie en Privé eigen ‘hoofdredacteuren’ te benoemen. Jansen was zo opgewonden over de kans de redactie te mogen gaan leiden dat hij wèl akkoord ging. Van wat er overblijft gaat hij een kwaliteitskrant maken. Ik voorspel dat hij de eend op een entertainmentpagina gaat zetten en van het artikel over Griekenland een NRC-waardig stuk maakt. De vormgeving begint er al inwisselbaar uit te zien. Hij rijdt het karretje in de poep.

Lodewijk van der Peet

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken