Hans Ober wint student ondernemersprijs met TicketSwap

Hans Ober wint student ondernemersprijs met TicketSwap
  • Online
  • 14 apr 2014 @ 08:00
  • 19637 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebsiteAwards

Zes studentondernemers deden er tijdens de finale van de Amsterdamse Student Ondernemersprijs (ASOP) alles aan om indruk te maken op de jury en het publiek. Hans Ober (25) kwam als winnaar uit de bus. Hij krijgt een reis naar Silicon Valley. Favoriet van het publiek was Thijs Verheul van United Wardrobe.

TicketSwap is een platform waar consumenten tickets onderling kunnen kopen en verkopen. Er wordt uiteindelijk tien procent commissie gerekend op de ticketprijs, maar deze wordt eerlijk verdeeld over beide partijen. De formule blijkt een succes: binnen een jaar heeft TicketSwap een naam opgebouwd waar zelfs partijen als Mysteryland en Awakenings de loftrompet over steken, en liggen de plannen voor België, Frankrijk en Duitsland al klaar.

Integriteit
De jury was volgens voorzitter Oscar Kneppers ‘unaniem’! Volgens de jury moet iedereen het idee van de winner gehad willen hebben en moet de student/ondernemer integer zijn. En dat is precies hoe Hans Ober, 25 jaar oud en student Business Studies aan de UvA, zich profileert op het podium. Op de vraag waarom TicketSwap het niet toelaat dat gebruikers hun kaartje met meer dan twintig procent bovenop de originele prijs aanbieden antwoordt hij: ‘Omdat wij het eerlijk willen maken en houden.’

De publieksprijs
Thijs Verheul van United Wardrobe kreeg de publieksprijs: een cheque van duizend euro. United Wardrobe is een online markplaats voor tweedehands en vintage kleding. Verheul wist het publiek te charmeren met zijn droom: ‘Zou het niet mooi zijn als een meisje in Amsterdam even een kijkje kon nemen in de kledingkast van een meisje in Parijs?’ Het publiek kon via sms stemmen op zijn of haar favoriete studentondernemer. Deze stemmen bepaalden voor de helft de publieksprijs. De andere helft werd bepaald door het aantal likes van de video’s over de finalisten, gemaakt door media partner Folia.

Studentenbestuur
De ASOP is het paradepaardje van ACE Connect, het studentenbestuur van het Amsterdam Center for Entrepreneurship (ACE). ACE Connect wil via events en een community zo veel mogelijk Amsterdamse studenten enthousiast maken voor ondernemerschap. Inspireren, ideeën uitwisselen en elkaar verder helpen, daar draait het om. Kortom: een plek voor alle waaghalzen die overal mogelijkheden in zien.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken