TradeTracker lanceert netwerk met attributie binnen het affiliate kanaal

  • Online
  • 2 jun 2017 @ 10:29
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingautomationVerdienmodellen

TradeTrackers Real Attribution motiveert publishers om campagnes extra te promoten op basis van eerlijke beloningen, toegevoegde waarde, transparantie en een hoger rendement. Adverteerders hebben nu de mogelijkheid om meerdere publishers per transactie te belonen, met als belangrijkste doelstelling: meer omzet! Een wens in de markt die na jaren eindelijk in vervulling gaat. TradeTracker is het eerste netwerk dat attributie aanbiedt binnen het affiliate kanaal.

Met Real Attribution is het mogelijk om alle publishers die bij de customer journey betrokken zijn te belonen. Of ze nu initiator, assist of converter zijn. Vijf attributiemodellen en een custom model geven adverteerders de mogelijkheid om de voor hen belangrijkste elementen naar waarde te belonen en meer nadruk te leggen op branding en inspiratie. Real Attribution zorgt dan ook voor een enorme aanwas van nieuwe publishers die door het ‘last-click-model’, affiliate marketing tot op heden links hebben laten liggen. Publishers worden beloond op basis van hun toegevoegde waarde in iedere fase van het aankoopproces. Of het nu gaat om blogs, content sites, vergelijkers, kortingscode of cashback sites.

De behoefte aan native content
Adverteerders zoeken continu naar relevante publishers die interessante content creëren. Content publishers die zich met name op de upper-funnel focussen, krijgen in een last click model vrijwel nooit een fair share voor hun rol in het conversiepad, waardoor zij vaak fixed fees rekenen voor hun promotie. Real Attribution zorgt voor een enorme uplift in promotie bij dit type publishers, met een aanzienlijke omzetstijging als resultaat.

Paul van Doorn, ceo van TradeTracker.com licht toe: ‘Aan publishers commissie toekennen op basis van toegevoegde waarde is een revolutie in onze branche. Dit verandert de manier waarop affiliate marketing bedreven wordt en opent deuren voor de meerderheid van de publishers waar nu niet naar wordt omgekeken. Het belangrijkste kenmerk van Real Attribution is dat het commissiemodel aan te passen is aan de specifieke campagnedoelstellingen van een adverteerder, waarbij display en eigen kanalen ook kunnen worden opgenomen’.

Alle mediabestedingen op basis van performance
Real Attribution gaat verder dan alleen het affiliate kanaal. Door het opnemen van owned media, impressies, retargeting en SEA als valide touchpoints, wordt online advertising in totaliteit performance based. Mediahuizen en traditionele publishers kunnen hiervan profiteren. Zij streven naar een zo hoog mogelijk resultaat per bezoeker, maar hun eCPM staat continu onder druk. Real Attribution maakt het mogelijk om impressies of post-view campagnes te integreren. Zo krijgen publishers een fair share voor hun bijdrage aan een transactie. Dit opent deuren voor een hernieuwde samenwerking met de grootste publishers die, tot nog toe, alleen op basis van CPM, CPC of fixed fee commissies werkten.

 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken