Programmatic audio buying in Nederland is een feit
- Online
- 11 jul 2017 @ 12:47
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - RadioMarketingautomation
- 11 jul 2017 @ 12:47
- Redactie Online
OMX, het digitale onderdeel van OMS, lanceert programmatic audio buying. Digitale audiocampagnes kunnen worden aangescherpt op basis van regio, tijd en luisterdevice. Met programmatic audio buying maakt OMS het vanaf nu mogelijk om heel specifiek het juiste publiek, op het juiste moment, met de juiste audiocontent te bereiken.
De audiomarkt is volop in beweging. Consumenten gebruiken steeds vaker streaming services als het gaat om het luisteren van radio en muziek. Voor luisteraars zijn er geen grenzen meer tussen on- en offline luisteren. Ze switchen bovendien gedachteloos van device. Deze nieuwe manier van mediagebruik zorgt voor een shift in het beste bereik van klanten. En precies daarom is het belangrijk hierop in te spelen.
Door programmatic inkopen kan deze verandering opgevangen worden. Adverteerders kunnen dankzij deze methode hun beoogde doelgroep, op het juiste moment, met de juiste creatie benaderen. OMX maakt gebruik van de audio-SSP Yield-Op van Triton Digital en maakt het daarmee mogelijk om met de meest gebruikte Demand Side PLatforms uit de markt in te kopen op het volledige OMX-platform. De adverteerder kan via zijn eigen DSP vanuit haar eigen database bepalen of ze luisteraars wel of geen commercial serveert. Pricing van programmatic inkopen is bovendien dynamisch: geïnteresseerde adverteerders kunnen op uitnodiging meebieden in de veiling die er voor iedere impressie plaats vindt.
Audio onmisbaar in de mediamix
De digitale audiomarkt is sterk in opkomst. Precies daarom wil OMS naast marktleider in FM ook een leidende rol op het gebied van digitale audio innemen. De huidige succesvolle ontwikkelingen zijn daarin een grote stap. Joris van der Pol, Algemeen Directeur OMS: ‘We zijn trots dat we nu in alle mogelijke vormen van audio-inkoop kunnen voorzien.'
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- regio
- OMS
- Programmatic
- luisterdevice
- audio buying
- tijd
- digitale audiomarkt
- Demand Side Platform audiomarkt
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers