Wonderkind spoort Messi van de toekomst op

  • Online
  • 10 okt 2017 @ 14:30
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • RecruitmentMarketingautomation

De Amsterdamse startup Recruitz.io wijzigt de naam naar Wonderkind. De nieuwe naam schept duidelijkheid over welke dienst er wordt geleverd. ‘Bij Recruitz.io kregen veel mensen het idee dat wij een recruitmentbureau zijn. Dat zijn we nadrukkelijk niet. We zijn een techbedrijf dat met artificial intelligence (AI) talent vindt voor bedrijven’, aldus Lars Wetemans, CEO van Wonderkind.

Vacatures worden nu nog vooral via vacaturesites of LinkedIn gepromoot. De Wonderkind AI doet het anders, die maakt advertenties op basis van voorkeuren van mensen. Ze worden getoond op relevante plekken waar potentiële werknemers zich in het dagelijks online leven bevinden. ‘Onbereikbaar’ talent komt zo binnen handbereik. De meeste mensen zijn namelijk niet actief op zoek naar een nieuwe baan en de mensen die wel op zoek zijn, zijn niet per se de mensen die bij de vacature passen.

Door vacatures te richten op latent werkzoekenden, wordt de vijver waarin je vist minstens vijf keer zo groot, want maar 20 procent van de beroepsbevolking is actief op zoek naar ander werk. Ook analyseert en optimaliseert de Wonderkind AI de wervingscampagne continu, wat naar eigen zeggen leidt tot meer kwalitatieve resultaten tegen aanzienlijk lagere kosten.

Het houdt het niet op bij vacatures. Bedrijven moeten met storytelling ook laten zien dat ze leuk zijn om voor te werken. Voor dit soort employer branding wordt de slimme advertentietechnologie van Wonderkind ook steeds vaker gebruikt. ‘De nieuwe naam verwijst naar onze Nederlandse roots en is tegelijkertijd een verbastering van talent in zowel het Nederlands als het Engels.’

Wetemans: ‘Wij geloven dat online gedrag niet liegt of mooier gemaakt kan worden, zoals je vaak op CV’s ziet. Wij richten onze advertenties op je echte ik. Omdat we zo precies kunnen richten, pakken we ook maatschappelijke thema’s aan. Voor een aantal klanten werven we bijvoorbeeld bewust in regio’s met hoge werkloosheid.’

In plaats van te zoeken naar bewezen succes is het aantrekken van schaars talent in de krappe arbeidsmarkt steeds belangrijker. Niet de Messi van vandaag de dag aantrekken maar de jonge Messi’s vinden. Lars: 'Dat talent moet je koesteren en laten groeien door het samen te laten spelen met de pro’s. Dat is ook onze eigen werkwijze bij Wonderkind, ervaren vedettes laten samenwerken met opkomende sterren. Daar wordt iedereen beter van.'

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken