Wonderkind spoort Messi van de toekomst op
- Online
- 10 okt 2017 @ 14:30
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - RecruitmentMarketingautomation
- 10 okt 2017 @ 14:30
- Redactie Online
De Amsterdamse startup Recruitz.io wijzigt de naam naar Wonderkind. De nieuwe naam schept duidelijkheid over welke dienst er wordt geleverd. ‘Bij Recruitz.io kregen veel mensen het idee dat wij een recruitmentbureau zijn. Dat zijn we nadrukkelijk niet. We zijn een techbedrijf dat met artificial intelligence (AI) talent vindt voor bedrijven’, aldus Lars Wetemans, CEO van Wonderkind.
Vacatures worden nu nog vooral via vacaturesites of LinkedIn gepromoot. De Wonderkind AI doet het anders, die maakt advertenties op basis van voorkeuren van mensen. Ze worden getoond op relevante plekken waar potentiële werknemers zich in het dagelijks online leven bevinden. ‘Onbereikbaar’ talent komt zo binnen handbereik. De meeste mensen zijn namelijk niet actief op zoek naar een nieuwe baan en de mensen die wel op zoek zijn, zijn niet per se de mensen die bij de vacature passen.
Door vacatures te richten op latent werkzoekenden, wordt de vijver waarin je vist minstens vijf keer zo groot, want maar 20 procent van de beroepsbevolking is actief op zoek naar ander werk. Ook analyseert en optimaliseert de Wonderkind AI de wervingscampagne continu, wat naar eigen zeggen leidt tot meer kwalitatieve resultaten tegen aanzienlijk lagere kosten.
Het houdt het niet op bij vacatures. Bedrijven moeten met storytelling ook laten zien dat ze leuk zijn om voor te werken. Voor dit soort employer branding wordt de slimme advertentietechnologie van Wonderkind ook steeds vaker gebruikt. ‘De nieuwe naam verwijst naar onze Nederlandse roots en is tegelijkertijd een verbastering van talent in zowel het Nederlands als het Engels.’
Wetemans: ‘Wij geloven dat online gedrag niet liegt of mooier gemaakt kan worden, zoals je vaak op CV’s ziet. Wij richten onze advertenties op je echte ik. Omdat we zo precies kunnen richten, pakken we ook maatschappelijke thema’s aan. Voor een aantal klanten werven we bijvoorbeeld bewust in regio’s met hoge werkloosheid.’
In plaats van te zoeken naar bewezen succes is het aantrekken van schaars talent in de krappe arbeidsmarkt steeds belangrijker. Niet de Messi van vandaag de dag aantrekken maar de jonge Messi’s vinden. Lars: 'Dat talent moet je koesteren en laten groeien door het samen te laten spelen met de pro’s. Dat is ook onze eigen werkwijze bij Wonderkind, ervaren vedettes laten samenwerken met opkomende sterren. Daar wordt iedereen beter van.'
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers