'Het hoogtepunt voor mij was Lalish'
- Online
- 18 jun 2018 @ 15:37
- Link
-
Wout Maas
redacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - InterviewVideo
- 18 jun 2018 @ 15:37
- Wout Maas
Reisbureau CultureRoad en videobureau 87seconds maakte een 360 graden video van hun groepsreis door Irak. Het is voor het eerst dat een Nederlands reisbureau zo’n 360-video inzet als promotiemiddel. MarketingTribune sprak met deelnemer aan de reis Niek Sijbring over zijn ervaringen.
Het doel van organisatoren Rik Brinks en Caspar Steinebach is twijfelende reizigers laten zien hoe het écht is op plekken die niet doorsnee zijn. Sijbring ging de uitdaging aan - nadat hij eerder al Noord-Korea en Tsjernobyl bezocht via CultureRoad.
Hoe ben je met CultureRoad in aanraking gekomen? En wat heeft je doen besloten om in te tekenen op de reis naar Irak?
Ik ken CultureRoad via Rik. We zijn bevriend met elkaar en daardoor ben ik dus ook op de hoogte van de meeste reizen die ze aan bieden. Rik had me ook op de hoogte gesteld hij de reis naar Irak zou maken en zo ben ik begonnen mij te verdiepen in de reis. Na uiteindelijk er zeker van te zijn, middels wat uitzoek werk online, dat de regio (Koerdistan) veilig is, heb ik me aangemeld. De reis naar Irak zelf was ik in geïnteresseerd door de voor mij onbekende cultuur en het type landschap wat ik nog niet eerder had bezocht.
Hoe heb je de reis in algemene zin ervaren? Was er een hoogtepunt? En een dieptepunt?
Ik heb erg genoten van de reis. Toen ik arriveerde voelde ik een beetje spanning, het werd al snel weggenomen doordat de Koerdische mensen die ik ontmoette heel gastvrij waren. Het hoogtepunt voor mij was Lalish. Lalish is een dorpje in de bergen, wat door de Yazidi gezien word als de meest heilige plek ter wereld. Om die reden moet iedereen ook zijn schoenen buiten het dorp laten, om zo verder op blote voeten de plek te verkennen.
Echt een dieptepunt heb ik niet. Wel was ik redelijk snel uitgekeken op de kebab die je meerder keren per dag eet. Er waren weleens wat alternatieven, maar vaak koos je toch weer voor de zekerheid van kebab.
Zou je nog een keer een reis met CultureRoad willen ondernemen?
Voor Irak ben ik al eerder met CultureRoad naar Tsjernobyl en Noord-Korea geweest. Op dit moment heb ik niet een reis die CultureRoad aanbiedt waar ik interesse voor heb, maar mocht die er komen dan zou ik zo weer bij ze boeken. Naast de mooie reizen heb ik het altijd heel gezellig gehad met de rest van de reizigers die met CultureRoad hebben geboekt.
Hier vind je de video die 87seconds maakte. Via de computer, klik in het videoscherm om rond te kijken. Via de smartphone en VR-bril: beweeg de apparaten voor de 360 graden ervaring.
-
Wout Maas
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Gen Z kritisch op merken... 02-05-2025
- 3D-advertenties brengen... 23-04-2025
- Influencers moeten zich opnieuw... 22-04-2025
- Nieuwe website MP Motorsport draait... 18-04-2025
- Swapfiets lanceert speelse... 09-04-2025
- [digital detox] Rozemarijn Koopmans... 09-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management