Noor Cloo managing director Air Miles

Noor Cloo managing director Air Miles
  • Online
  • 16 jan 2019 @ 18:18
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ActiesRetailPersonaliaConsumenten

Noor Cloo is de nieuwe managing director van Loyalty Management Netherlands, de organisatie die het Air Miles-programma in Nederland uitvoert. Ze volgt Jacques Hoendervangers op die in oktober 2018 algemeen directeur werd van Pathé Nederland.

Op zich een logische keuze: Noor Cloo (43) heeft  ruime ervaring in commercieel management. Hiervoor werkte zij als commercieel directeur bij Eneco. Eerder werkte zij bij Ziggo, Nuon en Orange.

Passie voor klantrelevantie

'In de afgelopen twintig jaar heb ik diverse commerciële directiefuncties gehad bij grote consumentenorganisaties in telecom en energie', zegt Cloo. 'Deze markten zijn enorm in beweging en ik heb daar diverse transformaties ingezet en begeleid, zoals agile werken, data en digital transformatie en merktransities. Ik heb een passie voor klantrelevantie: vanuit insight van de klant echt waarde kunnen toevoegen.'

Wat dat betreft valt ze bij het bedrijf achter de Air Miles natuurlijk met haar neus in de boter. Cloo: 'Mijn passie en ervaring wil ik graag inzetten voor Loyalty Management Netherlands om Air Miles nog meer op de kaart te zetten. Juist door maximaal gebruik te maken van de insights van de klant, kunnen we het loyaliteitsprogramma actueel en relevant houden en zo waarde creëren voor alle klanten en partners.'

Air Miles: what's next?

Wat is de toekomst van Air Miles? Dit loyaliteitsprogramma van Ahold, Shell en Praxis bestaat al sinds 1994 en wordt al die tijd al geëxploiteerd door Loyalty Management Netherlands BV. Het doel van dit bedrijf is om met Air Miles klantentrouw bij de deelnemende bedrijven te bevorderen.

Sparen kan bij de Air Miles-partners Albert Heijn, Shell, Praxis, Etos, Essent en Mastercard. Inwisselen kan bij deze bedrijven of één van de andere ruim 25 inwisselpartners. Air Miles doneren aan een goed doel kan bij Nationaal Fonds Kinderhulp, Warchild, Stichting Aap en bij Justdiggit. De kaart heeft in de loop der jaren steeds meer concurrentie gekregen. Bovendien zoeken consumenten steeds vaker digitale oplossingen voor loyaltyprogramma's.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken