KLM lanceert AR-campagne
- Online
- 19 apr 2019 @ 12:05
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Social mediaCampagnesAIContent
- 19 apr 2019 @ 12:05
- Lucas Boon
Luchtvaartmaatschappij KLM lanceert een augmented reality-campagne om op Facebook zijn bestemmingen te promoten. Met één druk op de knop waant men zich nu in steden als Taipei, Stavanger en Edmonton.
Augmented reality verbindt kortgezegd de realiteit en de virtuele wereld. Middels deze technologie kan de consument nu KLM-bestemmingen ontdekken en verkennen voordat hij/zij een ticket boekt. Hoewel de eerste testfase zich op bestemmingen richt, wil KLM in de toekomst ook producten en diensten aanbieden met AR-technologie.
Verbazingwekkend
Pieter Groeneveld, senior vice president digital bij KLM, laat weten: 'AR verandert de wereld. Consumenten ontdekken deze functionaliteit meer en meer in hun dagelijkse leven. Het biedt ook een nieuwe mogelijkheid om volgers van KLM in staat te stellen minder bekende en verbazingwekkende bestemmingen via sociale media te ontdekken.' En dit is nog maar het begin, stelt Groeneveld. 'In de hoop passagiers te kunnen helpen en trouw te blijven aan onze pioniersgeest, anticiperen we al op nieuwe AR-toepassingen. We willen blijven optreden als de onbetwiste leider van digitale services in de luchtvaartindustrie.'
Probeer het hier zelf uit.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nederlandse e-commerce groeit - Ikea en MediaMarkt nieuw in...
- [column] De schizofrene ziel van de AI-industrie
- OBA lanceert nieuw digitaal huis voor Amsterdammers
- AI-modus komt naar 'Google Zoeken' in Nederland - Nieuwe AI...
- Humor en gedragspsychologie tegen cybercrime
- Adobe lanceert tool voor merkzichtbaarheid in AI-zoekverkeer
Laatste Nieuws
- Thuiswinkel.org lanceert campagne... 21-10-2025
- OBA lanceert nieuw digitaal huis... 17-10-2025
- BMW zoekt monteurs via Reddit en fora15-10-2025
- Humor en gedragspsychologie tegen... 15-10-2025
- Adobe lanceert tool voor... 15-10-2025
- Nederlandse e-commerce groeit - Ikea... 09-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes