De Vooravond en Elastique lanceren verkiezingsapp 'De Zweefmeter'

  • Online
  • 2 mrt 2021 @ 10:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InteractieMarketing

De verkiezingen komen eraan en dat betekent: keuzes maken. Voor alle kiezers die er nog niet uit zijn lanceert het BNN Vara-programma De Vooravond de verkiezingsapp ‘De Zweefmeter’.

De app, die BNN Vara in samenwerking met Kieskompas ontwikkelde, maakt zwevende kiezers wegwijs in het politieke landschap en zorgt ervoor dat zij in het stemhokje weten wat ze moeten stemmen. In de uitzending van De Vooravond introduceren negen BNN Vara-presentatoren, onder wie Floortje Dessing, Sinan Can en Natasja Gibbs, dagelijks de stelling van de dag en bieden ze context. De Zweefmeter is gratis te downloaden via de Playstore of de Appstore.

Tot en met vrijdag 12 maart 2021 legt De Zweefmeter iedere werkdag drie stellingen voor over een specifiek thema. Onder meer de zorg, de woningmarkt, het onderwijs en armoede komen aan bod. Vanuit de persoonlijke input vouwt de app een papieren vliegtuigje. Naarmate er meer stellingen zijn ingevuld, krijgt het vliegtuigje meer richting en zorgt de app dat de gebruiker steeds minder gaat zweven. Uiteindelijk landt het vliegtuigje in het politieke veld, dicht bij de politieke partijen die bij de gebruiker passen en ver weg van de partijen die juist niet met zijn of haar ideeën overeenkomen. 

Tweede kamerverkiezingen bij BNN Vara
'Eens in de vier jaar telt iedere stem écht even zwaar. Waar je ook vandaan komt, wat je opleiding ook is, of je nou achttien bent of achtentachtig: bij de verkiezingen maakt dat geen verschil. Daarom pakt BNN Vara uit met de verkiezingen voor de Tweede Kamer. We vertellen iedereen graag wat een stem op een bepaalde partij betekent. Wie waarvoor staat. En dus bevragen we politici de komende tijd kritisch in verschillende programma’s, met open vizier', aldus de app-onwikkelaars.
(PvWK)

Alle content van BNNVARA over de verkiezingen wordt verzameld op deze pagina.

Over Elastique
'In een snel veranderende en complexe wereld helpt Elastique bedrijven en organisaties met het het digitaal transformeren en innoveren van hun business. Met als doel de positie van onze klanten te blijven versterken. Zowel de wensen van de eindgebruiker (customer journey) als het optimaal aansluiten op de interne systemen en processen van onze opdrachtgevers staan centraal binnen onze dienstverlening. Elastique is dan ook een unieke mix van een creative digital agency en IT-huis. In totaal werken er dagelijks meer dan drie miljoen mensen op een door Elastique ontwikkelde digitale oplossing. Elastique won onder meer TV Beelden, Lovie Awards, Dutch Interactive Awards, The Webbie Awards  en Spin Awards. Zie voor meer info: www.elastique.nl.' 

(bron: bureau Elastique)

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken