Gamma lanceert verf-app

Gamma lanceert verf-app
  • Online
  • 30 mrt 2021 @ 11:55
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Apps

Bouwmarktketen Gamma lanceert een nieuwe app die de consument moet ondersteunen in 'stijladvies, verfvisualisatie en het kopen van verf'. De app is ontwikkeld door digitaal bureau &samhoud.

Intergamma (het moederbedrijf van Gamma) spreekt van een volgende stap in de steeds verdere digitalisering van de do it yourself-sector. De app voorziet in kleur- en productadvies en maakt gebruik van zogeheten computer vision-technologie, waarmee een kleur direct op een muur gevisualiseerd kan worden.

In de app zijn 5.000 verschillende kleuren van verschillende fabrikanten te testen en vervolgens te bestellen. 'We zijn al langere tijd bezig om binnen ons brede assortiment aan verf alle verschillende data met elkaar te verbinden, zodat we onze klanten nu ook digitaal kunnen helpen met het kiezen van de juiste verf. We lanceren hiermee een van de meest vooruitstrevende apps ter wereld op het gebied van verf, die onze klanten op verschillende vlakken in de customer journey kan helpen', aldus Erik Tessels, head of commerce bij Intergamma. 'Juist in deze tijd, waarin een winkelbezoeker minder voor de hand liggend is, is het mooi dat we de verf-app introduceren.'

De app is in opdracht van Intergamma ontwikkeld door &samhoud creative tech in Amsterdam. Bekijk ook de website.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken