Scheren voor een betere wereld
- Online
- 2 apr 2021 @ 10:01
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Website
- 2 apr 2021 @ 10:01
- Sjaak Hoogkamer
Oprichters Jeff en Andy uit de USA wilden scheerproducten makkelijker online beschikbaar maken tegen een veel scherpere prijs dan de reguliere merken. Bovendien schenken de heren jaarlijks 1% van hun omzet aan goede doelen.
Hun merk, Harry’s, heeft nu in Nederland hun website - direct to consumer -gelanceerd. Harry's producten zijn uitsluitend te koop vanaf www.harrys.com Het bedrijf is gevestigd in New York City met kantoren in Londen en een kantoor en fabriek in Duitsland (Eisfeld, Thüringen).
Het scheermerk is naar eigen zeggen anders dan de toonaangevende spelers: herkenbaarder, attenter en reëler dan de verouderde mannenmerken op de markt.
Matt Hiscock, VP van Europa bij Harry’s: ‘Niet alles draait om stoer en gespierd zijn, aspecten die je nu nog veel bij de andere scheermerken ziet. Openheid en kwetsbaarheid zijn minimaal even belangrijk. Harry's wil juist het gesprek openen over gevoelige onderwerpen voor mannen. Dit doet we onder andere met samenwerkingen zoals met Highsnobiety, Tom Dixon en The Trevor project.’
Om hun missie voor meer openheid bij mannen concreet gestalte te geven doneert Harry’s jaarlijks 1% van hun omzet aan goede doelen die mannen willen ondersteunen. Hiscock: ‘Wij geven aan organisaties die zich inzetten voor betere geestelijke gezondheidszorg voor mannen. Dat vinden we belangrijk. Tegen 2021 willen we 500.000 mannen helpen. Jaarlijks gaat 1% van onze omzet naar goede doelen die mannen overal ter wereld écht goede geestelijke gezondheidszorg willen bieden. Mannen zijn namelijk onevenredig vertegenwoordigd in de zelfmoordcijfers. Binnenkort maken we bekend met welk goede doel in Nederland we gaan samenwerken.’
Wereldwijd heeft Harry’s al meer dan $ 5 miljoen gedoneerd en werkt het merk samen met 14 goede doelen wereldwijd.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [interview] Picnic zet klantdata om in hyperpersoonlijk aanbod
- LinkedIn krijgt boete vanwege verwerking persoonsdata
- Google lanceert nieuwe functies in Maps, Waze en Earth
- ACM waarschuwt jongeren voor onbetrouwbare webshops
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards uitgereikt
- Senior Intelligence benadrukt waarde pensioengerechtigden...
Laatste Nieuws
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards... 06-11-2024
- Senior Intelligence benadrukt waarde... 06-11-2024
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024
- ACM waarschuwt jongeren voor... 31-10-2024
- LinkedIn krijgt boete vanwege... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing