Scheren voor een betere wereld
- Online
- 2 apr 2021 @ 10:01
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Website
- 2 apr 2021 @ 10:01
- Sjaak Hoogkamer
Oprichters Jeff en Andy uit de USA wilden scheerproducten makkelijker online beschikbaar maken tegen een veel scherpere prijs dan de reguliere merken. Bovendien schenken de heren jaarlijks 1% van hun omzet aan goede doelen.
Hun merk, Harry’s, heeft nu in Nederland hun website - direct to consumer -gelanceerd. Harry's producten zijn uitsluitend te koop vanaf www.harrys.com Het bedrijf is gevestigd in New York City met kantoren in Londen en een kantoor en fabriek in Duitsland (Eisfeld, Thüringen).
Het scheermerk is naar eigen zeggen anders dan de toonaangevende spelers: herkenbaarder, attenter en reëler dan de verouderde mannenmerken op de markt.
Matt Hiscock, VP van Europa bij Harry’s: ‘Niet alles draait om stoer en gespierd zijn, aspecten die je nu nog veel bij de andere scheermerken ziet. Openheid en kwetsbaarheid zijn minimaal even belangrijk. Harry's wil juist het gesprek openen over gevoelige onderwerpen voor mannen. Dit doet we onder andere met samenwerkingen zoals met Highsnobiety, Tom Dixon en The Trevor project.’
Om hun missie voor meer openheid bij mannen concreet gestalte te geven doneert Harry’s jaarlijks 1% van hun omzet aan goede doelen die mannen willen ondersteunen. Hiscock: ‘Wij geven aan organisaties die zich inzetten voor betere geestelijke gezondheidszorg voor mannen. Dat vinden we belangrijk. Tegen 2021 willen we 500.000 mannen helpen. Jaarlijks gaat 1% van onze omzet naar goede doelen die mannen overal ter wereld écht goede geestelijke gezondheidszorg willen bieden. Mannen zijn namelijk onevenredig vertegenwoordigd in de zelfmoordcijfers. Binnenkort maken we bekend met welk goede doel in Nederland we gaan samenwerken.’
Wereldwijd heeft Harry’s al meer dan $ 5 miljoen gedoneerd en werkt het merk samen met 14 goede doelen wereldwijd.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- TikTok bereikt 200 miljoen Europese gebruikers en vergroot...
- NS Stations lanceert game met kortingsacties voor reizigers
- Kaart wint van appje bij verjaardagen
- KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met Airmail
- Etos viert 100.000 volgers met luierdonatie
- [column] Human Intelligence als gamechanger in een AI-tijdperk
Laatste Nieuws
- KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met... 13-09-2025
- Kaart wint van appje bij verjaardagen12-09-2025
- NS Stations lanceert game met... 08-09-2025
- TikTok bereikt 200 miljoen Europese... 05-09-2025
- Etos viert 100.000 volgers met... 29-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes