Scheren voor een betere wereld
- Online
- 2 apr 2021 @ 10:01
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Website
- 2 apr 2021 @ 10:01
- Sjaak Hoogkamer
Oprichters Jeff en Andy uit de USA wilden scheerproducten makkelijker online beschikbaar maken tegen een veel scherpere prijs dan de reguliere merken. Bovendien schenken de heren jaarlijks 1% van hun omzet aan goede doelen.
Hun merk, Harry’s, heeft nu in Nederland hun website - direct to consumer -gelanceerd. Harry's producten zijn uitsluitend te koop vanaf www.harrys.com Het bedrijf is gevestigd in New York City met kantoren in Londen en een kantoor en fabriek in Duitsland (Eisfeld, Thüringen).
Het scheermerk is naar eigen zeggen anders dan de toonaangevende spelers: herkenbaarder, attenter en reëler dan de verouderde mannenmerken op de markt.
Matt Hiscock, VP van Europa bij Harry’s: ‘Niet alles draait om stoer en gespierd zijn, aspecten die je nu nog veel bij de andere scheermerken ziet. Openheid en kwetsbaarheid zijn minimaal even belangrijk. Harry's wil juist het gesprek openen over gevoelige onderwerpen voor mannen. Dit doet we onder andere met samenwerkingen zoals met Highsnobiety, Tom Dixon en The Trevor project.’
Om hun missie voor meer openheid bij mannen concreet gestalte te geven doneert Harry’s jaarlijks 1% van hun omzet aan goede doelen die mannen willen ondersteunen. Hiscock: ‘Wij geven aan organisaties die zich inzetten voor betere geestelijke gezondheidszorg voor mannen. Dat vinden we belangrijk. Tegen 2021 willen we 500.000 mannen helpen. Jaarlijks gaat 1% van onze omzet naar goede doelen die mannen overal ter wereld écht goede geestelijke gezondheidszorg willen bieden. Mannen zijn namelijk onevenredig vertegenwoordigd in de zelfmoordcijfers. Binnenkort maken we bekend met welk goede doel in Nederland we gaan samenwerken.’
Wereldwijd heeft Harry’s al meer dan $ 5 miljoen gedoneerd en werkt het merk samen met 14 goede doelen wereldwijd.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
- Tim Cook: 'Apple gaat terrein winnen... 01-03-2024
- [branded content] Stayokay Hostels... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing