Bol.com ziet aantal bezoeken winkel sterk stijgen
- Online
- 12 okt 2021 @ 11:55
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 12 okt 2021 @ 11:55
- Sjaak Hoogkamer
In een jaar tijd is het aantal winkelbezoeken bij Bol.com fors gestegen. Met name Nederland kent een groei van gemiddeld 15 miljoen extra bezoeken per maand ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2020.
In België is de stijging minder groot met gemiddeld 2 miljoen extra bezoeken per maand. Daarnaast is het aantal verkoopartikelen in een jaar tijd met 42% gegroeid. Reden hiervoor is de toename van het aantal verkooppartners sinds de uitbraak van het coronavirus. Dit blijkt uit de PlatformMonitor van bol.com waarin elk kwartaal wordt ingezoomd op de laatste trends en ontwikkelingen op het platform.
De PlatformMonitor kijkt naar het consumentengedrag en de verschuivingen die plaatsvinden bij de ondernemers die bij bol.com zijn aangesloten.
Door vier keer per jaar waardevolle data te delen wil het platform lokale ondernemers kansen bieden de groei van hun onderneming te versnellen.
Stijging verkooppartners, artikelen en actieve bezoekers
Hoewel het aantal verkooppartners op bol.com blijft toenemen, vlakt de sterke groei zoals die in 2020 te zien was ten tijde van het sluiten van de fysieke winkelstraat langzaam af. Opvallend is wel dat partners die verkopen op het platform dit ook blijven doen.Door de toename in het aantal verkooppartners in een jaar tijd (+ 8.742, naar 47.550 verkooppartners op dit moment) is het aantal artikelen ook fors toegenomen. Bijna 12 miljoen (+ 42%, van 26.872.974 naar 38.201.321) extra artikelen zijn te vinden op bol.com ten opzichte van Q3 in 2020.
Ook het aantal actieve klanten van bol.com groeit gestaag door, naar 12.833.087. In totaal heeft bol.com ten opzichte van een kwartaal eerder bijna een half miljoen extra klanten die in de afgelopen 365 dagen minstens één keer bij bol.com hebben gekocht.
Omzetaandeel partners blijft stijgen
De PlatformMonitor laat zien dat in een jaar tijd het omzetaandeel van de partners versus die van bol.com sterk is gestegen, in Nederland met 4,13% naar 58,67% en in België met 2,12%. naar 59,97% Klanten zijn in verhouding vaker gaan kopen bij ondernemers die op het platform verkopen dan bij bol.com zelf.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn maakt AH App meertalig... 06-11-2025
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit... 04-11-2025
- [column] Amazon belooft poort... 03-11-2025
- Shortlist TikTok Ad Awards 2025 bekend31-10-2025
- Prime Video lanceert The Moderators... 22-10-2025
- Thuiswinkel.org lanceert campagne... 21-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

