Bol.com ziet aantal bezoeken winkel sterk stijgen

Bol.com ziet aantal bezoeken winkel sterk stijgen
  • Online
  • 12 okt 2021 @ 11:55
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

In een jaar tijd is het aantal winkelbezoeken bij Bol.com fors gestegen. Met name Nederland kent een groei van gemiddeld 15 miljoen extra bezoeken per maand ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2020.

In België is de stijging minder groot met gemiddeld 2 miljoen extra bezoeken per maand. Daarnaast is het aantal verkoopartikelen in een jaar tijd met 42% gegroeid. Reden hiervoor is de toename van het aantal verkooppartners sinds de uitbraak van het coronavirus. Dit blijkt uit de PlatformMonitor van bol.com waarin elk kwartaal wordt ingezoomd op de laatste trends en ontwikkelingen op het platform.

De PlatformMonitor kijkt naar het consumentengedrag en de verschuivingen die plaatsvinden bij de ondernemers die bij bol.com zijn aangesloten.

Door vier keer per jaar waardevolle data te delen wil het platform lokale ondernemers kansen bieden de groei van hun onderneming te versnellen.

Stijging verkooppartners, artikelen en actieve bezoekers

Hoewel het aantal verkooppartners op bol.com blijft toenemen, vlakt de sterke groei zoals die in 2020 te zien was ten tijde van het sluiten van de fysieke winkelstraat langzaam af. Opvallend is wel dat partners die verkopen op het platform dit ook blijven doen.Door de toename in het aantal verkooppartners in een jaar tijd (+ 8.742, naar 47.550 verkooppartners op dit moment) is het aantal artikelen ook fors toegenomen. Bijna 12 miljoen (+ 42%, van 26.872.974 naar 38.201.321) extra artikelen zijn te vinden op bol.com ten opzichte van Q3 in 2020.

Ook het aantal actieve klanten van bol.com groeit gestaag door, naar 12.833.087. In totaal heeft bol.com ten opzichte van een kwartaal eerder bijna een half miljoen extra klanten die in de afgelopen 365 dagen minstens één keer bij bol.com hebben gekocht.

Omzetaandeel partners blijft stijgen

De PlatformMonitor laat zien dat in een jaar tijd het omzetaandeel van de partners versus die van bol.com sterk is gestegen, in Nederland met 4,13% naar 58,67% en in België met 2,12%. naar 59,97% Klanten zijn in verhouding vaker gaan kopen bij ondernemers die op het platform verkopen dan bij bol.com zelf.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken