Becel en Albert Heijn halen ruim een ton op voor Hartstichting
- Sponsoring
- 14 okt 2020 @ 14:43
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Onderzoek
- 14 okt 2020 @ 14:43
- Sjaak Hoogkamer
Becel heeft in september € 110.000 ingezameld voor de Hartstichting en haar Corona Harten Onderzoek. Voor elk verkocht kuipje bij Albert Heijn doneerde het margarinemerk 10 cent.
Hiermee steunt Becel het onderzoek naar de nog onbekende effecten van het coronavirus op hartpatiënten. Daarnaast is Becel hoofdsponsor van de Hartstocht, een sponsorwandeltocht die onlangs gelopen werd en bijna € 272.000 opleverde.
Becel en consumenten zetten zich in
De doneeractie liep de gehele maand september – de maand van het hart. Naast de eigen donatie van 10 cent per verkocht Becel of Becel ProActiv kuipje, stond op de nieuwe verpakkingen een QR-code waarmee de consument zelf ook een extra bijdrage aan de Hartstichting kon doen.
Op zaterdag 3 oktober vond daarnaast de Hartstocht plaats: een wandelevenement vanuit huis voor het hart, georganiseerd door de Hartstichting, met Becel als hoofdsponsor. Daar zamelden 4.471 wandelaars nog eens € 271.962,50 in voor het Corona Harten Onderzoek.
Vraagtekens over impact van het coronavirus op het hart
De Hartstichting strijdt voor een gezond hart voor iedereen. Het goede doel is afhankelijk van donateurs, wiens bijdragen worden ingezet voor onderzoek naar het hart, preventieprogramma’s en meer AED’s. Het coronavirus brengt echter mogelijk nieuwe complicaties voor het hart. Met deze en toekomstige donaties kan de Hartstichting nieuw onderzoek bekostigen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- a.s.r. zet ouders en kinderen aan... 25-04-2025
- Total 90-shirt maakt iconische... 18-04-2025
- Coca-Cola nieuwe Official Partner... 10-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management