Becel en Albert Heijn halen ruim een ton op voor Hartstichting
- Sponsoring
- 14 okt 2020 @ 14:43
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Onderzoek
- 14 okt 2020 @ 14:43
- Sjaak Hoogkamer
Becel heeft in september € 110.000 ingezameld voor de Hartstichting en haar Corona Harten Onderzoek. Voor elk verkocht kuipje bij Albert Heijn doneerde het margarinemerk 10 cent.
Hiermee steunt Becel het onderzoek naar de nog onbekende effecten van het coronavirus op hartpatiënten. Daarnaast is Becel hoofdsponsor van de Hartstocht, een sponsorwandeltocht die onlangs gelopen werd en bijna € 272.000 opleverde.
Becel en consumenten zetten zich in
De doneeractie liep de gehele maand september – de maand van het hart. Naast de eigen donatie van 10 cent per verkocht Becel of Becel ProActiv kuipje, stond op de nieuwe verpakkingen een QR-code waarmee de consument zelf ook een extra bijdrage aan de Hartstichting kon doen.
Op zaterdag 3 oktober vond daarnaast de Hartstocht plaats: een wandelevenement vanuit huis voor het hart, georganiseerd door de Hartstichting, met Becel als hoofdsponsor. Daar zamelden 4.471 wandelaars nog eens € 271.962,50 in voor het Corona Harten Onderzoek.
Vraagtekens over impact van het coronavirus op het hart
De Hartstichting strijdt voor een gezond hart voor iedereen. Het goede doel is afhankelijk van donateurs, wiens bijdragen worden ingezet voor onderzoek naar het hart, preventieprogramma’s en meer AED’s. Het coronavirus brengt echter mogelijk nieuwe complicaties voor het hart. Met deze en toekomstige donaties kan de Hartstichting nieuw onderzoek bekostigen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing