Becel en Albert Heijn halen ruim een ton op voor Hartstichting
- Sponsoring
- 14 okt 2020 @ 14:43
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Onderzoek
- 14 okt 2020 @ 14:43
- Sjaak Hoogkamer
Becel heeft in september € 110.000 ingezameld voor de Hartstichting en haar Corona Harten Onderzoek. Voor elk verkocht kuipje bij Albert Heijn doneerde het margarinemerk 10 cent.
Hiermee steunt Becel het onderzoek naar de nog onbekende effecten van het coronavirus op hartpatiënten. Daarnaast is Becel hoofdsponsor van de Hartstocht, een sponsorwandeltocht die onlangs gelopen werd en bijna € 272.000 opleverde.
Becel en consumenten zetten zich in
De doneeractie liep de gehele maand september – de maand van het hart. Naast de eigen donatie van 10 cent per verkocht Becel of Becel ProActiv kuipje, stond op de nieuwe verpakkingen een QR-code waarmee de consument zelf ook een extra bijdrage aan de Hartstichting kon doen.
Op zaterdag 3 oktober vond daarnaast de Hartstocht plaats: een wandelevenement vanuit huis voor het hart, georganiseerd door de Hartstichting, met Becel als hoofdsponsor. Daar zamelden 4.471 wandelaars nog eens € 271.962,50 in voor het Corona Harten Onderzoek.
Vraagtekens over impact van het coronavirus op het hart
De Hartstichting strijdt voor een gezond hart voor iedereen. Het goede doel is afhankelijk van donateurs, wiens bijdragen worden ingezet voor onderzoek naar het hart, preventieprogramma’s en meer AED’s. Het coronavirus brengt echter mogelijk nieuwe complicaties voor het hart. Met deze en toekomstige donaties kan de Hartstichting nieuw onderzoek bekostigen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers