Becel en Albert Heijn halen ruim een ton op voor Hartstichting

Becel en Albert Heijn halen ruim een ton op voor Hartstichting
  • Sponsoring
  • 14 okt 2020 @ 14:43
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Onderzoek

Becel heeft in september € 110.000 ingezameld voor de Hartstichting en haar Corona Harten Onderzoek. Voor elk verkocht kuipje bij Albert Heijn doneerde het margarinemerk 10 cent.

Hiermee steunt Becel het onderzoek naar de nog onbekende effecten van het coronavirus op hartpatiënten. Daarnaast is Becel hoofdsponsor van de Hartstocht, een sponsorwandeltocht die onlangs gelopen werd en bijna € 272.000 opleverde.

Becel en consumenten zetten zich in

De doneeractie liep de gehele maand september – de maand van het hart. Naast de eigen donatie van 10 cent per verkocht Becel of Becel ProActiv kuipje, stond op de nieuwe verpakkingen een QR-code waarmee de consument zelf ook een extra bijdrage aan de Hartstichting kon doen.

Op zaterdag 3 oktober vond daarnaast de Hartstocht plaats: een wandelevenement vanuit huis voor het hart, georganiseerd door de Hartstichting, met Becel als hoofdsponsor. Daar zamelden 4.471 wandelaars nog eens € 271.962,50 in voor het Corona Harten Onderzoek.

Vraagtekens over impact van het coronavirus op het hart

De Hartstichting strijdt voor een gezond hart voor iedereen. Het goede doel is afhankelijk van donateurs, wiens bijdragen worden ingezet voor onderzoek naar het hart, preventieprogramma’s en meer AED’s. Het coronavirus brengt echter mogelijk nieuwe complicaties voor het hart. Met deze en toekomstige donaties kan de Hartstichting nieuw onderzoek bekostigen.

 

 

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken