Van Gogh Museum lanceert educatief kunstprogramma

Van Gogh Museum lanceert educatief kunstprogramma
  • Sponsoring
  • 2 nov 2022 @ 15:49
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het Van Gogh Museum en DHL Express lanceren het educatieve programma Heart for Art. De komende drie jaar zullen de global partners samenwerken om kinderen uit gemeenschappen met beperkte toegang tot kunstonderwijs te inspireren met het werk en levensverhaal van Vincent van Gogh.

Na een pilotfase in het voorjaar van 2022 in New York, wordt het Heart for Art programma in de komende maanden in meerdere Amerikaanse steden aangeboden. Het doel is om in het eerste schooljaar 20.000 leerlingen te bereiken. In de komende jaren hopen DHL en het Van Gogh Museum het programma ook in andere landen beschikbaar te stellen.

Het programma laat volgens het museum kinderen kennismaken met de wereld van Vincent van Gogh, stimuleert hun creatieve ontwikkeling en nodigt hen uit om belangrijke thema’s uit Vincents leven met elkaar te bespreken zoals identiteit, het najagen van dromen en het omgaan met tegenslagen.

 

Het programma is speciaal ontwikkeld voor kinderen die geen of beperkte toegang hebben tot kunstonderwijs. Hun leerkrachten worden in speciale sessies – op locatie of online – getraind door ervaren docenten van het Van Gogh Museum. ‘Het is fantastisch om dit speciale Heart for Art programma te ontwikkelen, gebaseerd op onze uitgebreide ervaring met scholen in Nederland en (internationale) online lessen. Door leerkrachten wereldwijd te trainen in het werken met onze lessen, hopen we kinderen te verbinden en te inspireren met het werk en het levensverhaal van Vincent van Gogh,’ aldus Gundy van Dijk, Hoofd Educatie en Interpretatie van het Van Gogh Museum.

 

Na de training worden de leerkrachten uitgenodigd om de kennis met hun collega's te delen, om zo steeds meer kinderen te bereiken. Elke deelnemende school ontvangt ook een Van Gogh Museum Edition – een hoogwaardige 3D-reproductie van een kunstwerk van Van Gogh – om de lessen tot leven te brengen. DHL zorgt voor de volledige verzending en logistieke coördinatie van het lesmateriaal en de Van Gogh Museum Editions. Mike Parra, Chief Executive Officer DHL Express in Amerika: ‘We zijn trots dat we ons netwerk kunnen inzetten om bij te dragen aan de ontwikkeling van kinderen. Samen met het Van Gogh Museum bieden we een platform dat kinderen inspireert, uitdaagt om hun creativiteit te ontdekken en meer te leren over kunst. Dat past bij het doel waar DHL zich voor inzet: Connecting People. Improving Lives.’

Een divers publiek inspireren met het werk en levensverhaal van Vincent van Gogh kan alleen als dat publiek bereikt kan worden. Als logistiek partner van het Van Gogh Museum sinds 2020 en hoofdpartner sinds juni 2022, helpt DHL het museum deze missie te volbrengen.



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken