Renault benoemt 3 nieuwe merkambassadeurs
- Sponsoring
- 23 jan 2023 @ 16:39
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 23 jan 2023 @ 16:39
- Sjaak Hoogkamer
Nadat Renault in 2022 een vijfjarige samenwerking is aangegaan met het tennistoernooi van Roland-Garros (French Open), benoemt het merk drie tennissers als nieuwe merkambassadeur, waaronder de Nederlandse Diede de Groot.
De nieuwe ambassadeurs zetten zich volgens Renault ‘in om de waarden en het imago van Renault naar het hoogste niveau van professioneel tennis te brengen.’ Ze zullen ook initiatieven van Renault ondersteunen om de toegang tot sport te bevorderen.
Renault versterkt zijn inzet voor tennis in het kader van ‘Give Me 5’, het MVO-initiatief van het merk dat gericht is op jongeren in achterstandswijken.
Als onderdeel van dit initiatief werden in 2022 drie tennisbanen aangelegd in Marseille, Lyon en Grigy. Met behulp van de ambassadeurs wil Renault het Give Me 5-initiatief internationaal uitbreiden.
‘We zijn verheugd te mogen aankondigen dat Renault deze getalenteerde atleten de komende drie jaar zal ondersteunen. Afgezien van hun sportieve talenten, zijn het vooral hun mentaliteit en hun toewijding aan de menselijke waarden van Renault die ons motiveerde om met hen samen te werken,’ zegt Arnaud Belloni, Global Chief Marketing Officer bij Renault .
Behalve de talentvolle Franse tennisser Luca Van Assche (zie boven) (18) – die in 2021 het toernooi van Roland Garros bij de junioren won zonder een set te verliezen, in december 2022 zijn eerste ATP Challenger-titel won en momenteel de jongste speler is in de top 150 van de ATP-ranglijst – is ook de Canadees Félix Auger-Aliassime (22) benoemd tot ambassadeur van Renault. De huidige nummer 7 van de wereld op de ATP-lijst staat bekend om zijn inspanningen op én buiten de tennisbaan en maakte in 2022 veel indruk door vier verschillende toernooien te winnen.
Speciale aandacht gaat uit naar de derde merkambassadeur die Renault verwelkomt: de Nederlandse rolstoeltennisster Diede de Groot (zie boven) (26). Diede won in 2022 alle vier de grandslamtoernooien in het enkelspel en drie grandslams in het dubbelspel, waaronder Roland Garros (2x).
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Philips en PSV starten actie bloedbank Sanquin
- Sten Richters gaat met Cupra voor wereldtop padel
- Adidas presenteert wedstrijdbal WK Voetbal vrouwen
- Renault benoemt 3 nieuwe merkambassadeurs
- Fight cancer en partners: grootste spinningmarathon...
- Afas Foundation en Free a Girl zetten samenwerking voort
Laatste Nieuws
- Fight cancer en partners: grootste... 26-01-2023
- Adidas presenteert wedstrijdbal WK... 24-01-2023
- Renault benoemt 3 nieuwe... 23-01-2023
- Sten Richters gaat met Cupra voor... 19-01-2023
- Afas Foundation en Free a Girl... 19-01-2023
- Philips en PSV starten actie... 18-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day