Onderzoek: vakantiegangers zeer tevreden over touroperators
- Food-en-retail
- 13 mei 2024 @ 09:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 13 mei 2024 @ 09:00
- Sjaak Hoogkamer
Een touroperator scoort gemiddeld +63 op klanttevredenheid. Eliza was here scoort de hoogste tevredenheid (+89). Jongeren van 18 tot en met 34 jaar (+59) geven touroperators gemiddeld een lagere score dan 50-plussers (+65).
Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders.
Gemiddelde NPS is +63
De Europese Net Promoter Score (NPS) (1) meet de klanttevredenheid. Een hogere NPS betekent dat klanten sneller een touroperator aanraden aan anderen. De gemiddelde NPS van touroperators is +63. Dertien touroperators scoren boven het gemiddelde en vier touroperators onder het gemiddelde.
Eliza was here heeft de hoogste NPS
Alle touroperators scoren een positieve NPS. De score van Eliza was here (+89) is het hoogste van alle touroperators. Dit betekent dat de klanten van Eliza was here zeer waarschijnlijk een reis met de touroperator aanraden. Daarna volgen Sawadee (+85) en Riksja Travel (+83). D-reizen heeft de laagste NPS (+51), gevolgd door Corendon (+53) en Effeweg.nl (+57). Het valt op dat grotere spelers meer moeite hebben om een hoge klanttevredenheid te behalen.
Jongeren zijn het meest kritisch
De groep 50-plussers is het meest positief over de touroperators (+65). Bijna driekwart (73%) van deze leeftijdsgroep geeft een cijfer tussen de 8 en 10. Daarentegen beoordeelt twee derde (66%) van de 18- tot en met 34-jarigen de touroperator met een cijfer tussen de 8 en 10. De gemiddelde NPS van deze leeftijdsgroep is +59. Deze groep is daarmee het meest ontevreden.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Gezonde snackmuur verovert Hollandse... 15-05-2025
- Eiwitrijk touchpoint voor de... 15-05-2025
- Kruidvat rolt DOOH-netwerk uit in... 14-05-2025
- [onderzoek] Bezoekersaantal koffie-... 14-05-2025
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management