Vodafone toont digitaal kunstwerk met gezichten Canal Pride Utrecht

- Sponsoring
- 1 jun 2023 @ 09:20
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 1 jun 2023 @ 09:20
- Michiel van Zaane
Als hoofdsponsor van de Utrecht Canal Pride op 3 juni onthult Vodafone tijdens Pride het digitale ‘Role Real Models' collage-kunstwerk. Het digitale werk verandert in real-time en is opgebouwd uit verschillende portretten die de queer community symboliseren. Pride-bezoekers kunnen meedoen door zich op het Stationsplein te laten portretteren.
Na de eerste Role Real Models campagne van vorig jaar, ondersteunt deze editie het thema van de Utrecht Canal Pride 2023: What if love is the masterplan? Could you be the masterpiece? Als je de vrijheid voelt om jezelf te zijn, kun je pas het maximale uit jezelf halen, volgens de campagne. Rolmodellen waarmee je je kan identificeren kunnen hierin een positieve en inspirerende rol spelen. Zeker voor LHBTQI+-jongeren is de mogelijkheid tot herkenning via beeldvorming cruciaal in hun ontwikkeling. Hoewel er de afgelopen jaren steeds meer aandacht is voor vrijheid en zelfexpressie, lijkt het er ook op dat het voor jongeren juist lastiger wordt om een eigen identiteit te vormen. Zij geven aan zich minder te willen conformeren aan de ‘hokjes’. De verschillende gezichten in het kunstwerk ‘Role Real Models’ symboliseren de diversiteit van de queer community en het voortdurende proces van vorming in identiteit.
Gezicht van de queer community
Het continu veranderende gezicht van het kunstwerk is gedurende de dag te zien via digital OOH in de Utrechtse binnenstad, en op het VIP-deck aan de Oudegracht aan de Werf 97. De eerste ‘Real Models’ waarmee het gezicht wordt gevormd bestaat uit portretten van medewerkers uit ‘Queers Connected’, het regenboognetwerk van VodafoneZiggo. ‘Met Queers Connected creëren we een veilige werkomgeving voor LHBTQI+ collega’s. Dat doen we onder andere door ons te verenigen en door events en workshops te organiseren. Daarnaast adviseren we de organisatie over LHBTQI+-kwesties. VodafoneZiggo ondersteunt ons in daad en woord, waardoor we bijvoorbeeld dit digitale kunstwerk kunnen realiseren. Zo ontwikkelen we een everchanging rolmodel die symbool staat voor de fluïditeit’, aldus Steven Kroon, voorzitter van het Queers Connected-netwerk.
Het kunstwerk is de tweede iteratie van de Role Real Models campagne. Tijdens de editie van vorig jaar konden bezoekers van de Utrechtse Canal Pride hun eigen campagneposter laten maken, die vervolgens zichtbaar was op schermen in de stad en in de Vodafone winkels in Utrecht. Daar deden meer dan 600 bezoekers aan mee.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ocean Outdoor verlengt partnership NOCNSF
- Martijn Smelt van TP Vision: 'Ambilight TV moet Champions...
- column Gaat EV Experience twijfelaars over streep trekken?
- Belgische The Arena Group gaat stadions Nac Breda, FC Utrecht...
- Jumbo feliciteert Team Jumbo-Visma met historische trilogie
- Yakult Europe en het Nederlands Philharmonisch Orkest vieren...
Laatste Nieuws
- Shell verkoopt Ouwe Taart tijdens de... 26-09-2023
- Martijn Smelt van TP Vision:... 22-09-2023
- Ocean Outdoor verlengt partnership... 19-09-2023
- Belgische The Arena Group gaat... 19-09-2023
- Jumbo feliciteert Team Jumbo-Visma... 18-09-2023
- Yakult Europe en het Nederlands... 18-09-2023
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing