Puma sluit wereldwijd partnership met Hyrox fitnessraces

Puma sluit wereldwijd partnership met Hyrox fitnessraces
  • Sponsoring
  • 6 jun 2024 @ 11:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Sportkledingmerk Puma heeft een wereldwijd partnerschap gesloten met Hyrox, de wereldserie voor fitnessraces. Puma wordt de officiële partner voor kleding en schoenen voor alle Hyrox-races van 2024 tot 2027.

Het sportkledingmerk was op lokaal niveau al partner van Hyrox eerste race die in 2018 in Hamburg werd gehouden. In de afgelopen jaren Hyrox uitgegroeid tot de grootste serie fitnessraces en telt momenteel meer dan 175.000 deelnemers verspreid over meer dan 65 races wereldwijd.

Vanaf het huidige seizoen tot 2027 gaat Puma alle Hyrox-evenementen actief opereren. Door het ontwikkelen speciale kleding wil Puma de prestaties van de deelnemers helpen verbeteren. Verder gaat het sportkledingmerk bestaande schoenmodellen uitbrengen in Hyrox kleuren. De atleten in het hoogste Hyrox niveau worden ondersteund met een speciale hardloopschoen.

Arne Freundt, CEO van Puma: ‘Fitness heeft een nieuwe dimensie gevonden in Hyrox en we zijn verheugd om het volgende hoofdstuk in ons verhaal samen te beginnen, waardoor de fantastische sport van fitnessraces naar een nog breder publiek wordt gebracht. Puma en Hyrox zijn al meer dan zes jaar pioniers in de sport op lokaal niveau, en naarmate de gemeenschap groeit, zullen we blijven samenwerken om innovatieve manieren te identificeren om consumenten te betrekken en een revolutie teweeg te brengen in de fitnesservaring voor concurrenten over de hele wereld.’

Christian Toetzke , oprichter van Hyrox: ‘Dit partnerschap is een logische stap voor ons. Puma heeft ons vanaf het eerste begin altijd ondersteund en we zijn blij dat een prestatie gedreven merk, in meerdere sportdisciplines, zal blijven innoveren en ons zal blijven ondersteunen bij het opbouwen van de wereldwijde sport van fitnessraces. Wij geloven dat deze stijl van trainen en competitie de optimale oplossing is voor de wereldwijde trainingsgemeenschap en Puma zal een fantastische partner zijn om ons te helpen die boodschap de komende jaren te blijven verspreiden en versterken.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken