Biografie Mede-eigenaar en marketingmanager bij 360 Scouting, waar ik mijn passie voor marketing, voetbal en innovatie kan combineren. Samen met een team van elite videoscouts helpen wij betaald voetbalclubs uit binnen- en buitenland om meer geschikte spelers te vinden. De scouts, verspreid over drie continenten, behoren tot de absolute top 1% na een zeer uitgebreide selectieprocedure.
Peter Minkjan
![Peter Minkjan](/auteurs/peter-minkjan/peter-minkjan-2.jpg)
![[column] AI gaat de marketingwereld veranderen, maar is dat erg?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] AI gaat de marketingwereld veranderen, maar is dat erg?
Kunstmatige intelligentie gaat de wereld veranderen en zeker de marketingwereld. Banen verdwijnen, dus slimme marketeers denken nu na over hun veranderende rol.
![[column] Podcastmaker? Laat geen kansen liggen op YouTube!](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Podcastmaker? Laat geen kansen liggen op YouTube!
De populariteit en het aanbod van podcasts groeit. Dit betekent dat je als maker grote concurrentie hebt om de aandacht van de luisteraar. Het is daarom des te verwonderlijker dat het overgrote deel van podcastmakers kansen laat liggen op YouTube.
![[column] Kan pricing de wereld redden?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Kan pricing de wereld redden?
Sommigen ontkennen het, maar er is geen ontkomen aan: we zien langzaam maar zeker de gevolgen van een wereldwijde klimaatcrisis. De extreem hete zomers, bosbranden in Zuid-Europa, droogvallende rivieren in de zomer of juist massale overstromingen, die vorig jaar ook ons land teisterden.
![[column] Influencermarketing is stuk en zo kunnen we het repareren](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Influencermarketing is stuk en zo kunnen we het repareren
Een veelgebruikte manier om jongeren te bereiken is influencermarketing. Er is in de afgelopen jaren een hele industrie ontstaan, die nog steeds bloeit en groeit, maar er zit toch iets fundamenteel fout in de meeste samenwerkingen tussen merken en influencers. Influencermarketing is stuk. Hoe kunnen we het repareren?
![[column] Fake news in marketingpresentaties](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Fake news in marketingpresentaties
Nu de pandemie - voorlopig - voorbij lijkt, mogen we vanaf dit voorjaar weer samenkomen met vakgenoten tijdens events en congressen. Plekken waar de sprekers ons meenemen in de mooiste cases en de laatste marketingtrends. Geweldig om weer fysiek samen te zijn, maar helaas gaan veel van deze presentaties onwaarheden bevatten. Drie van de meest hardnekkige voorbeelden op een rij.
![[column] Fake Guru's overspoelen het internet en niemand doet iets](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Fake Guru's overspoelen het internet en niemand doet iets
Terwijl wij ons druk maakten over lockdowns of het bedenken van onze nieuwe purpose, heeft een andere beroepsgroep stilletjes zijn definitieve doorbraak beleefd in ons land: de Fake Guru. Was het eerst alleen nog maar irritant, steeds diezelfde joker die je aan het dropshippen wilde krijgen, nu is het een ware plaag.
![[column] Moneyball-marketing](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Moneyball-marketing
Tien jaar geleden kwam Moneyball uit, inmiddels een van mijn favoriete sportfilms. Nu ben ik geen overmatig liefhebber van cliché honkbalfilms, maar ik werd gegrepen door het verhaal dat underdogs kunnen winnen door slimmer te zijn dan hun tegenstander. Een principe dat kansen biedt voor marketing.
![[column] Waarom zien webshops er al 20 jaar hetzelfde uit?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Waarom zien webshops er al 20 jaar hetzelfde uit?
Dankzij corona doen we meer dan ooit onze aankopen online, maar bij elk bezoek viel een ding mij enorm op: de meeste webshops zijn ontzettend weinig innovatief en dat biedt kansen…
![[column] Waarom veel eigen contentplatformen keihard zullen falen](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Waarom veel eigen contentplatformen keihard zullen falen
Fd.nl kopte onlangs: ‘Grote sterren lokken hun fans weg van Facebook en Instagram’. Op deze manier willen ze minder afhankelijk zijn van de grote techplatformen, direct kunnen communiceren met hun fans en zo een extra inkomstenbron aanboren. Op papier een goed idee, maar in de praktijk zal het overgrote deel van deze apps falen.
![[column] F*ck performancemarketing en bouw een merk](/templates/img/lazyload.gif)
[column] F*ck performancemarketing en bouw een merk
Een van de meest interessante marketingcases van het afgelopen jaar was er niet een waarin ons verteld werd hoe geweldig een merk iets had aangepakt, maar een waarin het merk toegaf grote fouten gemaakt te hebben. Fouten waar we van kunnen en moeten leren.
![[column] Marketeer doe minder, maar beter!](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Marketeer doe minder, maar beter!
De zomervakantie is een mooi moment om eens goed na te denken over het komende half jaar. Ons hoofd mag dan (nog) wel leeg zijn, onze agenda’s zitten al snel bomvol. Daarom is juist nu een uitstekend moment om te bepalen wat je op werkgebied allemaal nog wil doen, maar vooral wat je vanaf nu niet meer wilt doen.
![[column] Waarom video's viraal gaan (en die van jou niet)](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Waarom video's viraal gaan (en die van jou niet)
Het is een bekend fenomeen in ons werkveld: marketeers die klagen over teruglopend organisch bereik op social media.
![[column] Wees minder sexy](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Wees minder sexy
Het is treurig maar waar. Onlangs sprak ik met een marketeer wiens grootste uitdaging in het nieuwe jaar is om geschikte influencers te vinden. En hij had ook nog geen idee wat hij precies aan moest met TikTok. Kortom, ook in 2020 maken genoeg marketeers zich druk om hypes en ‘shiny new toys’.
- AlgemeenNieuws Intussen in Japan: Op...Nieuws Landelijke voorlichtingscampagne ter...Nieuws [NMD24] Anticiperen, leren en...Nieuws [NMD24] ‘Leef alsof elke dag je...Nieuws ChatGPT voorspelt het EK: Frankrijk...Nieuws In het wiel van Stefan de Waal
- B2BNieuws [branded content] Hoe Greenwheels...Nieuws Wim van Slooten verlaat Data &...Weblog [column] Nima Marketing Day 2024:...Nieuws Veel nieuwe gezichten in jury Effie...Nieuws SNS Bank, De Koffiejongens en Soof...Nieuws 'Iedereen heeft straks zijn eigen...
- BureausWeblog [column] Anders is (niet) altijd beterNieuws Bitonic lanceert campagne voor...Nieuws De marketingtransfers van week 24,...Nieuws Taylor Travel Management Group kiest...Nieuws Dentsu integreert retailmedia in...Nieuws Zorgverzekeraar ONVZ kiest na pitch...
- ContentmarketingNieuws Bol lanceert videoreeks om...Nieuws Fenix-auteur Van Bellen over RoXY...Nieuws Gen Z online vol zelfvertrouwen,...Nieuws #Chatsafe helpt jongeren veilig...Nieuws Mysteryland onderzoekt in docu...Nieuws Cartoon Network wil kinderen bewust...
- DesignNieuws Protest sportswear: kunst en sportWeblog [column] Wees zuinig op je logo!Nieuws Nieuwe merkidentiteit SANWeblog [column] Ideation met AI; hoe heurt...Nieuws Greenwheels: nieuwe auto’s en nieuwe...Nieuws I Love Illustration Gallery start...
- Food en RetailNieuws Primark lanceert vierde collectie...Nieuws [marketeer 203] Els Dijkhuizen - cmo...Nieuws Nieuwe campagne voor biologisch...Nieuws Mexicano van GoodLife Foods naar...Nieuws Bijzondere EK-levering Nederlands...Nieuws Vrumona scoort bij Shopper Marketing...
- MediaNieuws Jarig nieuwsmerk Metro lanceert...Nieuws NMO AudioMonitor audio bereikt...Weblog [column] Top 5-TikTok-trends:...Nieuws Audio bereikt 70% Nederlanders, live...Nieuws Mediabestedingen stegen in 2023,...Nieuws MediaMarkt lanceert podcast over de...
- Online MarketingNieuws DOSSIER SPORTMARKETING Snapchatters...Nieuws Versace zet AR en Snapchat in voor...Nieuws Gemini-app van Google komt naar...Weblog [column] AI: het speelkwartier is overNieuws B2B-marketing leiders optimistischer...Nieuws International Email Benchmark 2024:...
- SponsoringNieuws Enterprise Car Sharing & Rental...Nieuws Armoedebestrijder JINC shirtsponsor...Nieuws Team Dsm-firmenich PostNL werkt...Nieuws Staatsloterij trapt EK-campagne af...Nieuws KNVB en Talpa Network verlengen...Nieuws Foam en Klabu presenteren Strength...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ChatGPT voorspelt het EK: Frankrijk wint, Oranje strandt in...
- Flip Dötsch RIP
- ACM: 1 op 10 consumenten stapt over via telefonische verkoop...
- [NMD24] Anticiperen, leren en netwerken voor marketeers
- [NMD24] ‘Leef alsof elke dag je eerste is’
- In het wiel van... Janine Nöthlichs (Youwe): 'Kwaliteit kun je...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »