Biografie Bij ZIGT zijn we altijd aan het kijken hoe we onze kennis en expertise nog breder kunnen delen. Naast de artikelen en video-updates die je misschien al kent, hebben we in december 2021 onze eerste podcast gelanceerd. In ZIGT op Groei praten we met ondernemers, bestuurders en marketeers over de groei die hun organisatie doorgemaakt heeft. Wat is hun grootste succesverhaal en hoe kwam dat tot stand? In een gesprek van ongeveer een half uur praten we met de gast over de lessen die ze getrokken hebben en de fouten die ze een volgende keer willen vermijden. We gaan dieper in op zijn of haar visie op merken, communicatie en groei. De podcastserie ZIGT op groei is te beluisteren via ZIGT. Ook kun je terecht bij de gebruikelijke kanalen zoals Spotify, Apple en YouTube.
ZIGT
Van hobby naar bedrijf: de succesvolle groei van JorRaptor op YouTube
Een merk opbouwen op YouTube is niet gemakkelijk. Dagelijks worden er zo’n 300.000 nieuwe video’s op het platform gepubliceerd. Toch slagen sommige zogenoemde YouTubers erin om door te breken en grote successen te behalen. Jordan van Andel, beter bekend als JorRaptor, is daar één van. Met bijna een miljoen volgers heeft hij zich ontwikkeld tot een pionier in de game-industrie.
[branded content] Energiek en gefocust: de opmars van First Energy Gum
Het idee achter First Energy Gum ontstond aan de keukentafel en werd al snel uitgewerkt tot een product dat vervolgens in 2017 op de Nederlandse markt is geïntroduceerd. De kauwgom is ontworpen om de nadelen van energydrinks en koffie te vermijden. Hekking legt uit: "Het effect van je energiek en meer gefocust voelen, voel je veel sneller omdat de cafeïne snel wordt opgenomen." De gum biedt een handig en draagbaar alternatief voor energydrinks, perfect voor onderweg.
[branded content] AI-transformatie: van vergezicht naar concrete stappen
Kunstmatige intelligentie kan bedrijven enorme voordelen bieden. Maar waar gebruik je het precies voor en wat is het effect op je organisatie en businessmodel? Ai.nl helpt bedrijven om de AI-transformatie te maken. Oprichter Remy Gieling vertelt waar organisaties over na moeten denken als ze AI willen inzetten.
[branded content] Molecule Social zorgt voor succes op TikTok
Instagram, YouTube en Facebook hebben bedrijven allang ontdekt. Maar TikTok? Dat is toch voor kinderen? Welnee, zegt Robert Tammens. TikTok heeft inmiddels een heel diverse doelgroep en heeft bedrijven veel te bieden. Maar voor succes moet je wel de TikTok strategie kennen waarmee filmpjes en memes viral gaan. Juist daar schakel je Molecule Social voor in.
[branded content] Crisp wil groter marktaandeel door kwaliteit en gemak te combineren
De supermarktomzet in Nederland was in 2023 voor het eerst hoger dan 50 miljard euro. Een vrij nieuwe speler in die markt is Crisp: een online winkel voor verse producten. Crisp wil nu een groter deel van de boodschappenmarkt veroveren. Growth Director Alexandra Groot vertelt hoe ze dat willen bereiken.
Nicky Levinschi nieuwe CEO ZIGT Nederland
Nicky Levinschi is vanaf 1 april 2024 de nieuwe CEO van ZIGT in Nederland. Levinschi was al verantwoordelijk voor de vestigingen in Tilburg, Utrecht en Arnhem en vanaf 1 april ook voor de hoofdvestiging in Hoofddorp. Zij geeft leiding aan de divisies strategy, paid media en design & technology. ZIGT opereert in Nederland en België en is als media- en marketingbureau verantwoordelijk voor de investeringen op het gebied van media en communicatie van haar klanten.
[branded content] Somnox wil wereldwijd slaapprobleem helpen oplossen
Een op de vijf Nederlanders slaapt slecht door onrust, piekeren of stress. Julian Jagtenberg – destijds een jonge ingenieur bij de TU-Delft – was ervan overtuigd dat dat probleem op te lossen is door de ademhaling te reguleren, en dat technologie daarbij kan helpen. Inmiddels worden duizenden mensen uitgerust wakker dankzij zijn slaaprobot Somnox. Maar dat kunnen er veel meer worden, vindt Jagtenberg.
[branded content] Pieter Pot maakt doorstart na ingrijpende veranderingen
De online verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot heeft een zwaar jaar achter de rug, eindigend in een faillissement. Maar zowel klanten als partners geloven nog wel degelijk in hun concept. Daarom komt er een doorstart: de zaak gaat vanaf half maart weer open.
[branded content] Medisch Centrum Wetering is voorzichtig met groei
Het is prettig toeven in Medisch Centrum Wetering, zowel voor patiënten als voor behandelend artsen en medewerkers. Dat kan omdat het een kleine, platte organisatie is. Dat moet zo blijven, vindt Marc Nelissen, bestuurder bij MC Wetering. “Groei moet niet ten koste gaan van kwaliteit en werkplezier.”
[branded content] AGU is er voor alle fietsers
Wie op de fiets stapt, wil comfortabele kleding dragen, droog en veilig op de plek van bestemming aankomen en alles mee kunnen nemen wat onderweg van belang is. AGU verkoopt fietskleding, fietstassen en fietsaccessoires om elk type fietser van dienst te zijn. Met succes. En Head of Marketing & eCommerce, Susanne Damen ziet nog volop groeikansen.
[branded content] Reclameveteranen Budi en Thijs waren het managen zat en startten hun eigen bureau: Bijvoorkeur
Budi Gonzalez de Chaves en zijn compagnon Thijs de Boer lopen al heel wat jaartjes mee in de reclamewereld. Ze besloten vorig jaar hun baan op te zeggen en samen reclamebureau Bijvoorkeur op te richten. Wat ging er aan die beslissing vooraf? En wat is hun visie op groei? Budi vertelt er alles over in de nieuwste aflevering van de podcast ZIGT op Groei.
[branded content] Pink Ribbon: 20 jaar inzet, bewustwording en groei
Pink Ribbon bestaat dit jaar 20 jaar. Al twee decennia zetten zij zich in om onderzoek naar borstkanker te financieren en het onderwerp bespreekbaar te maken én te houden. Wat is er in al die jaren bereikt? Wat zijn de doelstellingen voor de komende tijd, en welke uitdagingen staan er voor de deur? Indira Balgobind, brandmanager bij Pink Ribbon, vertelt er alles over.
[branded content] Valegis Advocaten over de strijd om talent: ‘jonge mensen hebben andere wensen dan vroeger’
In het veranderende landschap van de advocatuur wordt een pittige strijd om talent gevoerd. Hoe trek je als kleiner kantoor jonge advocaten aan? Wat vinden zij belangrijk? En hoe neem je het op tegen de grote spelers op de Zuidas? Carolien Brederije, advocaat en partner bij Valegis Advocaten, vertelt over haar visie en ervaring, het boeien en binden van jong talent en haar definitie van succesvolle groei.
[branded content] Peecho weet: print is helemaal niet dood
Je creatieve content in print verkopen aan wie dan ook, waar dan ook ter wereld? Dat was voor veel creatieve ondernemers eigenlijk onmogelijk. Als groot bedrijf je content printen en vervolgens in Fedexdozen de wereld over sturen? Dat is milieuonvriendelijk en duur. Peecho heeft de oplossing voor deze bedrijven: je content lokaal laten printen.
[branded content] TestGorilla kijkt niet naar cv’s maar naar vaardigheden
Hoe selecteer je als bedrijf de beste kandidaten voor een bepaalde functie? Vaak gebeurt dat op de klassieke manier: cv’s van sollicitanten bekijken en daar de beste uit pikken. Maar die methode blijkt een slechte voorspeller van baansucces.
[branded podcast] Mosa Meat maakt vlees zonder milieuschade
Winston Churchill voorzag al in 1932 dat we op een dag geen dieren meer nodig hebben voor vleesproductie, maar dat we het apart kweken. Dat dat kan, is al bewezen en Mosa Meat staat in de startblokken om de Mosaburger te introduceren. Maar welke rol speelt marketing als een product nog niet eens in de schappen ligt? Daarover gaan we in gesprek met Tim van de Rijdt, CMO bij Mosa Meat.
[branded content] Squla focust op commerciële én maatschappelijke winst
Squla is een online leerplatform voor scholieren op de basisschool. Het bedrijf heeft sinds de oprichting 13 jaar geleden een flinke groei doorgemaakt. Maar niet alleen de winstgevendheid is belangrijk.
[branded content] Hooghoudt gaat voor een reïncarnatie van jenever
Hooghoudt is in Nederland vooral bekend om zijn jenever. Een drank die bij een oudere doelgroep nog populair is, maar jongeren minder aanspreekt. Om ook hen te bereiken wil Hooghoudt werken aan zijn bekendheid en imago. Nieuwe producten gaan daar zeker bij helpen, denkt Martijn Keesmaat, commercieel directeur bij Hooghoudt.
[branded content] Via Matchis kunnen jongeren een leven redden
Per jaar krijgen 9.000 mensen in Nederland de diagnose leukemie. Een aantal van hen redt het alleen als ze stamcellen krijgen van bij voorkeur van een jonger iemand. Stichting Matchis die stamcellen oogst, wil daarom heel veel jongeren zover krijgen dat ze zich aanmelden als donor. Bert Elbertse, manager Donorrelaties en Communicatie bij Matchis, vertelt hoe ze dat doen.
[branded content] ZIGT geeft 100% onafhankelijk advies
In ZIGT op Groei gaan we met toonaangevende Nederlandse bedrijven in gesprek over hun groeistrategie. Maar hoe zit dat eigenlijk bij ZIGT zelf?
[branded content] Nuud verzorgt oksels in 130 landen
De meeste mensen zorgen voor okselfrisheid door een deodorantroller of spuitbus te gebruiken. Maar Nuud heeft een alternatief: een vegan crème in een duurzame verpakking die veilig en geurloos is. Co-founder en Creative Director Wilbert Leering bereikt een wereldwijde markt door de inzet van influencers. Maar hij droomt ook over een mooie plek in de winkel.
[branded content] HelloTV profileert zich door wat ze niet doen
Tv is veel meer dan een scherm om naar te kijken. Films, sportwedstrijden of natuurdocumentaires wil je zo echt mogelijk beleven. Dat hebben ze goed begrepen bij HelloTV. Het gesprek met de klant over wat hij wil en wat er kan, moet volgens Erik-Jan Koense, Director Marketing & E-commerce centraal staan.
[branded content] Marcel’s Green Soap speelt in de Champions League
Wie voor het zeepschap in de supermarkt staat, kan vrijwel uitsluitend een milieuonvriendelijke schoonmaakmiddel kiezen. Marcel Belt, oprichter van Marcel’s Green Soap pleit voor een veel diverser aanbod, waarvan 50% duurzaam is. Dat daar vraag naar is, bewijst de snelle groei van zijn eigen bedrijf.
[branded content] 10 miljoen mensen op een warmtekussen van Stoov
Waarom in huis de thermostaat hoog zetten als je alleen je lichaam wilt verwarmen? Met een efficiënt infrarood warmtekussen kun je er ook heel behaaglijk bij zitten. CEO Niek Veendrick van Stoov ziet voor zich dat over een aantal jaar 10 miljoen mensen een duurzaam warmtekussen gebruiken.
[branded content] Groeistrategie Holie? De gevestigde orde uitdagen!
Plaatjes van wuivend tarwe, vers fruit en ambachtelijke bakkerijen. “Geen geraffineerde suikers toegevoegd!” ”Bron van vezels!” “Vol vitamines!” De verpakkingen van veel ontbijtproducten suggereren dat je iets gezonds in handen hebt. Misleidend, vindt Valentijn van Santvoort Chief Brand bij Holie. Zij dagen de grote corporates uit: Wie produceert nu eigenlijk écht een gezond ontbijt?
[branded content] Groeien door een goed gevoel bij KRNWTR+
Plastic flesjes met water die gemiddeld 577 kilometer afleggen voordat de Nederlandse consument ze in handen heeft. Onnodig en een last voor het milieu, vindt Daf Dubbelman, managing partner bij KRNWTR+. Leidingwater is een prima alternatief dat zorgt voor een enorme besparing in transport, verpakkingen en afval.
[branded content] Groei realiseren door dicht bij je merk te blijven
Met buitenproducten van de hoogste kwaliteit wil Bever iedereen inspireren om naar buiten te gaan en te genieten. Dat idee slaat aan en de afgelopen jaren is er dan ook een mooie groei gerealiseerd. Dicht bij het merk blijven, is volgens CMO Marjolein Vendrig de sleutel tot succes en groei.
[branded content] Enie.nl maakt de stap naar zonne-energie gemakkelijk
Toen Milan van de Meulen als 13-jarige de film 'An inconvenient truth' van Al Gore zag, besefte hij: de wereld verandert en ik kan bijdragen aan een oplossing voor het klimaatprobleem. Zeven jaar later richt hij samen met broer Patrick Enie.nl op. De droom? Binnen 10 jaar de zon de voornaamste bron van stroom in Nederland maken.
[branded content] Barry van Ruiven (SEABASS): Een passioneel verhaal is de basis van succes
Aan het strand liggen en een goed idee krijgen, dat zal vast meer mensen overkomen. Maar alleen degene met ondernemersbloed zal dat goede idee handen en voeten geven en een uniek merk neerzetten.
[branded content] Thuis, buiten en uit eten: Foodtrends bieden Boretti kansen
Boretti levert hoogwaardige producten in Italiaans design voor de indoor en outdoor keuken. Het bedrijf is vooral actief in de Benelux. CEO Jorg Kleijssen wil nu groei realiseren door te internationaliseren en door trattoria’s te openen. Waarom maakt hij deze keuzes?
[branded content] ‘We wilden niet twee microfoons op tafel zetten, maar bouwden een complete studio’
Media- en performancebureau ZIGT start met de podcastserie ‘ZIGT op Groei’ waarin CMO’s en CEO’s vertellen over hun bijzondere groeicases. De podcast past helemaal bij de strategie dat het ‘mediabureau’ opdrachtgevers adviseert om te groeien met behulp van de inzet van media. Directeur Business Development René Zeedijk en Algemeen directeur Rogier Bruggeman vertellen.
- AlgemeenWeblog [column] Succes van gisteren zegt...Nieuws [onderzoek] Duurzaamheid belangrijk...Nieuws Genomineerden bekend van...Nieuws 'De marketing van marketing is kapot'Nieuws Inspirerende 40: Lego op 1Nieuws Abovo Maxlead en Basic-Fit: gratis...
- B2BNieuws Conservatorium Hotel en ADE...Nieuws IAA organiseert Benelux Leadership...Weblog [column] De tijd zal het lerenNieuws Sjaak Hoogkamer neemt na 12 jaar...Nieuws Beeckestijn en EarlyBridge fuserenNieuws De marketingtransfers van week 39,...
- BureausNieuws ADC en Clever Franke bundelen...Nieuws The Agent-C introduceert The...Nieuws Monks nieuw bureau voor...Nieuws Selmore en DotControl winnen pitch...Nieuws Campagne Greenflag tegen digitale...Nieuws Topfotograaf Robin de Puy tekent bij...
- ContentmarketingNieuws Laatste kans om ook te schitteren op...Nieuws Intertoys start campagne rondom NK...Nieuws Mens centraal op 12e Congres...Nieuws Patagonia brengt film The Last...Nieuws Iconische gebouwen kleuren rood voor...Nieuws Jongeren weten te weinig over...
- DesignNieuws Amsterdam Museum lanceert campagne...Nieuws “Big 5” kunstenaars van Den Haag in...Weblog [column] Hoe beschermen we muzikale...Nieuws Finale Mysteryland brengt ode aan...Weblog [column] Bedacht door een mensWeblog [column] De paradox van muzikale AI...
- Food en RetailNieuws Fritz-kola opent bottelarij in BelgiëNieuws Dirk introduceert nieuwe producten...Nieuws Spar lanceert landelijke Spar...Nieuws Uniqlo opent flagshipstore op...Nieuws Albert Heijn komt met fluitschaal...Nieuws Donutketen Dunkin’ in Nederland...
- MediaNieuws Speciale gast bij Joe RadioWeblog [column] Waarom keert LinkedIn je de...Nieuws Koning opent DPG Media-kantoor...Nieuws DPG Media brengt Europees...Nieuws Kijktijd tv loopt iets terug NPO...Nieuws Ohra en VakantieDiscounter winnen...
- Online MarketingNieuws Van Den Bosch van Newcraft naar iONieuws Apple nieuwe nummer 1 van Twinkle100 Nieuws Consumentenbond: 'Banken leveren...Nieuws Consumentenbond: Meta laks in aanpak...Nieuws Vernieuwde Kruidvat app zet in op...Nieuws ANWB verbreedt online aanbod met...
- SponsoringNieuws Puma: Formule-1 coureur Leclerc...Nieuws Musea Amsterdam lanceren eenduidige...Nieuws DPG Media en FC Twente verlengen...Nieuws Essent terug in schaatssport met...Nieuws Heineken bundelt krachten met ADENieuws De Luisterlijn en Beter Horen...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »