1500 ideeën tegen problemen tijdens pandemie
- Algemeen
 - 13 okt 2020 @ 15:32
 - Link
 - 
  
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieMarketing
 
- 13 okt 2020 @ 15:32
 - Peter van Woensel Kooy
 
Circa 2000 jongeren hebben de afgelopen periode 1500 ideeën bedacht voor het oplossen van problemen waar zij in de coronacrisis tegenaan lopen, volgens de Jongeren Denktank Coronacrisis.
De deelnemers hebben hun ideeën opgestuurd via een speciale app van JDC. Van de jongeren die een idee hebben ingestuurd, is ruim de helft tussen 19 en 25 jaar. 70 procent heeft een opleiding hbo of wetenschappelijk onderwijs. Jongeren met een mbo-achtergrond zijn minder aanwezig in de app. Daarom worden mbo-scholen en docenten uitgenodigd om ook mee te doen en zich te laten horen, melden ANP en Nu.nl. De deelnemers kunnen vanaf nu hun ideeën uitwerken. Ze krijgen daarvoor een uitnodiging via dezelfde app. In januari 2021 krijgt premier Mark Rutte een advies van JDC waarin de suggesties worden gepresenteerd.
(PvWK, bron: ANP en Nu, beeld: Unsplash)
- 
Peter van Woensel Kooy
 - Werkt bij: MarketingTribune
 - Functie: senior redacteur, merk-expert
 - Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
 - Profiel »
 
- Mark Rutte
 - pandemie
 - ideeën
 - creativiteit
 - oplossen
 - Jongeren Denktank Coronacrisis.
 - crisis
 - problemen
 - jeugd
 - jongeren
 - app
 - corona
 
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Meest gelezen
- Maaltijdgemak centraal in Albert Heijns tweede commercial met...
 - 'Campagnedrukwerk steeds groener'
 - TicketSwap en ADE duiken in belevingswereld Gen Z
 - Ebbing Tides: Pionieren met kelp en natuurherstel op zee
 - ‘Onze echtheid koesteren en daar een toekomstbestendig merk...
 - Reizen draait in 2026 om technologie, zelfexpressie en...
 
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 

