[De zomer van] Willem van Wijk: 'Grote problemen zijn een voedingsbodem voor verandering'
- Algemeen
- 30 aug 2022 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MarketingInterview
- 30 aug 2022 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Willem van Wijk is eigenaar van Groei Marketing: ‘Mogelijk brengt de gascrisis ons nieuwe ideeën waar we in de toekomst allemaal profijt van gaan hebben.’
Waar ging de reis naartoe deze zomer?
Ik ben net terug van een fijne vakantie in Sud Tirol, de perfecte combinatie van Oostenrijkse bergen en Italiaans eten. En met een uitzicht op de Dolomieten is wakker worden om 6.00 om zoon Max eten te geven toch een stuk prettiger dan het uitzicht op de overburen in Amsterdam.
Hoe is eerste halfjaar zakelijk gezien voor jou verlopen?
Het eerste halfjaar is bijzonder goed verlopen. Voor een belangrijk onderdeel van een grote financiële instelling heb ik met een aantal slimme mensen de groeistrategie voor de komende drie jaar mogen ontwikkelen, inclusief de positionering, de proposities en bijbehorende roadmap.
Wat zit er allemaal in het vat voor het tweede halfjaar?
Het komende halfjaar is nog niet helemaal concreet, maar vanaf september wil ik niet alleen bedrijven helpen met de ontwikkeling van nieuwe proposities maar wil ik ook mijn eigen propositie verder uitwerken om bedrijven te helpen het echt zelf te laten doen. Dus bedrijven leren klantgericht te innoveren met nieuwe propositie om zo zelf groei te realiseren.
Wat is het laatste nieuws?
De impact die de gascrisis en mogelijke recessie op een groot aantal mensen gaat hebben, houdt mij bezig. Gelukkig leert het verleden ons dat juist grote problemen een voedingsbodem zijn voor verandering, dus mogelijk brengt deze situatie ons ook weer echt nieuwe ideeën waar we in de toekomst allemaal profijt van gaan hebben.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nielsen Consumer Outlook 2026: zes insights voor marketeers
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #6 met Kalverliefde-founder...
- Podcastserie over kracht van merkcommunicatie
- KPN wint wereldtitel met PR-campagne ‘Stukje van mij’
- Paulien Cornelisse wint NS Publieksprijs 2025
- AMMA’s 2026: inzenders krijgen meer tijd en duidelijkheid
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

