Staatssecretaris Uslu wordt topvrouw bij Corendon

Staatssecretaris Uslu wordt topvrouw bij Corendon
  • Algemeen
  • 30 nov 2023 @ 10:54
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurPersonalia

Staatssecretaris Gunay Uslu van Cultuur en Media vertrekt uit het Nederlandse demissionaire kabinet. Zij gaat leiding geven aan reismerk Corendon, het familiebedrijf waar ze eerder werkzaam was.

Uslu (51) schrijft in een reactie dat het ‘geen gemakkelijk besluit’ was dat ze ‘niet lichtzinnig’ heeft genomen. Ze voelt echter de verantwoordelijkheid om naar Corendon over te stappen. ‘Mijn liefde voor de culturele en creatieve sector blijft natuurlijk bestaan,’ zegt ze in haar brief waarin ze haar vertrek aankondigt en toelicht. ‘Cultuur is cruciaal’, citeert Het Parool de bewindsvrouwe.
Corendon is een Turks/Nederlandse holding, gespecialiseerd in vliegvakanties. Het bedrijf is opgericht in 2000, het hoofdkantoor staat in Badhoevedorp. Blikvanger naast het hotel bij Schiphol vanaf de snelweg is een compleet uit de 'vaart' gehaald vliegtuig. Een der oprichters is Atilay Uslu, de ander is Yildiray Karaer.

Het juiste moment
Steven van der Heijden, de huidige CEO, moest zijn taken recent neerleggen vanwege persoonlijke omstandigheden. Uslu zegt daarom nu over te stappen. 'Ik zie Gunay als mijn gedroomde opvolger', laat Van der Heijden weten op Nu.nl, 'Ze kent het bedrijf door en door en weet wat er nodig is om het succes van Corendon verder uit te bouwen.'
Meer over Corendon staat hier.
(PvWK, bronnen: Nu, Parool en Wiki | foto: Martijn Beekman / D66, Attribution)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken