Talpa Network en Beekse Bergen creëren ‘Light Safari’

- Algemeen
- 1 dec 2023 @ 11:21
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 1 dec 2023 @ 11:21
- Michiel van Zaane
Bezoekers van Safaripark Beekse Bergen kunnen deze winter een 1,8 kilometer lange wandelsafari, de 'Light Safari', lopen.
Deze wandelsafari is ontwikkeld door Beekse Bergen in samenwerking met Talpa Network om in de donkere wintermaanden bezoekers van het safaripark een 'dosis magie' te bieden. De campagne is ontwikkeld door Talpa Network.
Vanaf begin december ontwaken na het sluiten van het park meer dan drieduizend lichtgevende dieren, bloemen en planten. Deze zijn ontwikkeld door de Chinese Zigong Lantern Group, wereldwijde expert op het gebied van lichtsculpturen. De wandelroute is opgedeeld in twaalf verschillende kleurzones, zo komen bezoekers meer te weten over de betekenis van kleur in de natuur.
Rens Willemsen, General Manager Safaripark Beekse Bergen: ‘We werken al langer samen met de eCommerce-platformen van Talpa Network. En nu zijn we samen op zoek gegaan naar een manier om onze bezoekers ook in de winter een unieke ervaring te bieden, waarbij het uitgangspunt de aantrekkingskracht van licht op mens en dier was.’
Samen uit, samen thuis
‘Deze vorm van samenwerken noemen wij Samen uit, Samen thuis.’ vult Caroline Ammerlaan, CEO van Talpa Network’s eCommerce-tak aan. ‘We zitten met drie partners in dit concept, dat we de komende jaren gaan uitbouwen, waarbij elke partner zijn eigen expertise levert. Beekse Bergen brengt de kennis van dieren, natuur en eventorganisatie, Zigong Latern Group die van de magie van licht en Talpa Network van het tot leven wekken van een verhaal in de media en ticketing. Het motto van Talpa Network is Samen bereik je meer, en Light Safari is hiervan een perfect voorbeeld. Gezamenlijk zijn we namelijk verantwoordelijk voor het succes van dit mooie event.’
'Magische' commercial
Beekse Bergen wordt in de winter een lichtbron in de donkere dagen. Dat gevoel is ook vertaald naar een tv-commercial, die werd geregisseerd door de Syrische-Nederlandse schrijver en regisseur Amir Zaza, die recent is afgestudeerd aan de Nederlandse Filmacademie.
Samen met klasgenoot en D.O.P van de commercial Tonko Bossen, kijkt Zaza met veel plezier terug op de shoot: ‘De film voor Beekse Bergen ging over een klein avontuur en het maken daarvan was een groot avontuur. Ik heb van elke seconde van het proces genoten.’ De jonge regisseur benadrukte tevens het belang van vertrouwen gedurende de samenwerking. “Het maakproces was soepel, gezellig en aangenaam. Het komt volgens mij doordat het team enorm vertrouwen in elkaar had. Hier heb ik het over het echt vertrouwen dat in de praktijk wordt gebracht en niet alleen gezegd wordt. Je merkt dat iedereen met veel passie in dit project zit’ aldus Zaza.
Credits:
Opdrachtgever: Beekse Bergen / Libéma
Eindverantwoordelijke klant: Gerben Timmers, Alma Mohaupt, Dave Wings, Miriam van Riel – Peters, Rens Willemsen(Beekse Bergen / Libéma),
Bureau: Talpa Network
Strategie: Wouter van der Pauw
Account: Fabian Meeuwisz, Claire Schaeffer
Projectmanager: Lydia van Zantwijk, Lydia van Lieshout
Creatie: Sander Rietdijk, Woolf Franssen
Head of Production: Jenny Bakker
Creative producer: Yan Knibbe
Productiemaatschappij: Holy Fools
Regisseur: Amir Zaza
Executive Producer: Frank de Kok
Producer: Frank Coenen
Lighting cameraman/D.O.P.: Tonko Bossen
Gaffer: Frank van Hekken
Editor: Jorien Voogd
VFX: Stievenson Lacroes, Praba Anandasundaram, Cinque Kelie
Colorist: De Grot
Componist: Mojan Alaiyeh
Audio: Jesse Enzler en Loudness.io
Casting: Jut&Jul Casting
Fotografie: Jonathan Andrew (Fotoformation)
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Shortlist SAN ABC Accenten 2024 bekend
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management