Praxis en Jantje Beton slaan handen ineen om schoolpleinen te vergroenen

- Algemeen
- 30 mei 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - RetailMarketing
- 30 mei 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Uit een onderzoek onder duizend Nederlandse ouders, uitgevoerd in opdracht van Jantje Beton en Praxis, blijkt dat 37% van de basisschoolkinderen klaagt over hun schoolplein. Tijd voor actie.
Bijna de helft van de ouders vindt dat de speelplaatsen te veel uit tegels bestaan en mist groen. De meeste ouders denken dat een groener schoolplein de optie van buitenspelen aantrekkelijker maakt ten opzichte van ander tijdverdrijf en dat het de interesse van hun kinderen in de natuur en het milieu vergroot. Om dit aan te pakken, slaan Praxis en Jantje Beton de handen ineen om samen schoolpleinen te vergroenen.
Win een groener schoolplein
'De cijfers uit het onderzoek laten zien dat veel scholen in Nederland grote stappen kunnen maken met het groen op hun plein', aldus Miranda Smit, Marketing Director van Praxis, 'en daar willen wij als Praxis graag bij helpen'. Dus ontwikkelde Praxis’ reclamebureau Alfred samen met zusterbureaus Freddy en OnSocial, als onderdeel van de lopende campagne ‘Van grijs naar groen’, een activatiecampagne. Met deze campagne helpt Praxis alle Makers van Nederland de drempel over om hun buitenruimte te vergroenen, waaronder ook scholen. De eerste stap in deze activatie was het agenderen van het onderwerp grijze schoolpleinen middels PR, waarna ook snel een oplossing volgde in de vorm van de activatie ‘Win een groener schoolplein’. Met deze activatie krijgen basisscholieren de kans hun saaie schoolplein van grijs naar groen te veranderen, door hun ideale schoolplein te tekenen en in te zenden. Via eigen kanalen, PR en de inzet van influencers met een groot bereik als Juf Lisanne, Meester Jayden en Juf Sanne, worden scholen opgeroepen om mee te doen. Daarnaast ontvingen scholen een fysieke uitnodiging. Scholen kunnen zich aanmelden op www.schoolpleingrijsnaargroen.nl. Inzenden is mogelijk tot 8 juni en de winnaars worden op 28 juni bekendgemaakt.
Kinderen en ouders van Nederland inspireren
Naast deze activatie hebben Praxis en Jantje Beton nog een groter doel. Marlies Bouman van Jantje Beton: 'We hopen dat de kinderen en ouders van Nederland worden geïnspireerd om de grijze schoolpleinen samen aan te pakken en dat er steeds meer schoolpleinen groen kleuren. Zeker in dit seizoen kun je zien hoeveel fijner en mooier straten en pleinen daarvan worden.'
(PvWK)
Credits
verantwoordelijk bij Praxis: Miranda Smit, Floor Barger, Emily van Waardenburg
concept: Alfred & Freddy
social campaign: OnSocial
DM & actiesite: Freddy
PR: Koolhoven & Partners
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Freddy
- Edward van der Ridder
- Miranda Smit
- Jantje Beton
- Koolhoven & Partners
- onderzoek
- mvo
- Praxis
- retail
- Floor Barger
- Alfred
- jeugd
- influencer
- OnSocial
- Emily van Waardenburg
- actie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dozijn nieuwe trends volgens Lidewij Edelkoort
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Shortlist SAN ABC Accenten 2024 bekend
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
- [onderzoek] Ipsos I&O: merk 'Van Oranje' wint aan waarde
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management