Leandra Stroosnijder nieuwe Head of Marketing Tarkett

Leandra Stroosnijder nieuwe Head of Marketing Tarkett
  • Algemeen
  • 6 feb 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingShowroomtraffic

Leandra Stroosnijder is aangesteld als Head of Marketing van vloerenmerk Tarkett. Stroosnijder stuurt in deze functie een internationaal team aan dat verantwoordelijk is voor de marketing- en communicatiestrategie in de Benelux.

Stroosnijder heeft ruime ervaring op het gebied van B2B-marketing en werkte hiervoor jarenlang in verschillende leidinggevende functies bij CWS Nederland & International en Initial. De van oorsprong Franse multinational Tarkett, waarvan het Nederlandse hoofdkantoor en een productielocatie gevestigd zijn in Waalwijk, produceert commerciële en residentiële vloeren waaronder vinyl, tapijt, linoleum, hout en laminaat. Het bedrijf levert aan onder andere ziekenhuizen, scholen, hotels, kantoren en winkels. 

Leandra Stroosnijder, Head of Marketing Benelux vertelt MarketingTribune: 'Tarkett heeft een schat aan informatie op het gebied van innovaties, design en duurzaamheid. Ik kijk er naar uit om samen met mijn team deze informatie om te zetten in verhalen en Tarkett op de kaart te zetten. Het gaat dan om onze innovatieve vloeroplossingen voor verschillende segmenten en zeker ook het pionierswerk dat Tarkett doet op het gebied van materiaalhergebruik, de bijdrage aan duurzaam bouwen en vloeren recyclen.'

'We hebben voor Leandra Stroosnijder gekozen vanwege haar internationale profiel en veelzijdige ervaring in internationale, product- en segmentmarketingfuncties. Met ruime ervaring in een vergelijkbare branche is ze in staat om op alle niveaus binnen de organisatie effectief te communiceren en te verbinden. Haar aandacht voor zowel het individu als het team, gecombineerd met nieuwsgierigheid, ondernemerschap, gestructureerde aanpak en strategisch inzicht, maken haar een waardevolle toevoeging met een senior perspectief', aldus Ernst van de Weerd, general manager Benelux. 
(PvWK)

Over Tarkett
'Met een geschiedenis van 140 jaar is Tarkett een wereldwijde leider in innovatieve vloer- en sportoppervlakoplossingen, met een netto-omzet van €3 miljard in 2019. Met een breed scala aan producten, waaronder vinyl, linoleum, tapijt, rubber, hout en laminaat, kunstgras en atletiekbanen bedient de groep klanten in meer dan 100 landen wereldwijd. Met circa 12.500 medewerkers en 33 productielocaties verkoopt Tarkett dagelijks 1,3 miljoen vierkante meter vloerbedekking voor ziekenhuizen, scholen, woningen, hotels, kantoren, winkels en sportvelden. De groep is toegewijd aan "Doing Good. Together", heeft een eco-innovatiestrategie geïmplementeerd gebaseerd op Cradle-to-Cradle ®-principes, en stimuleert de circulaire economie, met als uiteindelijke doel een bijdrage te leveren aan de gezondheid en het welzijn van mensen en het behoud van het natuurlijke kapitaal. Meer info op: www.tarkett.nl.'

(bron: Coebergh)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken