[ingezonden blog] Nationaal E-mail Onderzoek 2016: gebruik van e-mail en social media
- Algemeen
- 10 okt 2016 @ 17:00
- Link
-
Sales
BBP Media - OnderzoekSocial mediaE-mailmarketing
- 10 okt 2016 @ 17:00
- Sales
Blinker, dienstverlener op het gebied van e-mail marketing en marketing automation, lanceerde op 4 oktober alweer de vierde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek. Het onderzoek presenteert een compleet beeld van hoe de Nederlander in 2016 omgaat met het online kanaal e-mail. En dat niet alleen: het is het enige onderzoek dat e-mail plaatst naast alle bekende social mediaplatforms. Nieuw in de publicatie van dit jaar is een trendvergelijking tussen de resultaten van alle edities van het Nationaal E-mail Onderzoek.
Interessante bevindingen
In het Nationaal E-mail Onderzoek 2016 staan 28 conclusies over het gebruik van e-mail en andere kanalen zoals WhatsApp, Facebook, Snapchat, sms en zelfs briefpost in Nederland. Een paar interessante resultaten:
• Driekwart van de Nederlanders koopt online naar aanleiding van een e-mail
• E-mail is voor Nederlanders het online voorkeurskanaal
• E-mail wordt voor meer doeleinden gebruikt dan social media
• Leesmomenten van social media en e-mail verschillen weinig van elkaar
• WhatsApp en Facebook zijn de populairste social mediaplatforms
Tip van Tim: speel in op e-mail & social gebruik
In onderstaande video geeft Tim van Blinker enkele belangrijke tips naar aanleiding van het Nationaal E-mail Onderzoek.
Over het onderzoek
Uit het consumentenpanel van CG Selecties zijn aan 2.148 personen 28 vragen voorgelegd met als focus e-mail en andere online communicatiemiddelen zoals WhatsApp en Facebook. Bovendien wordt in deze editie een overzicht gegeven van ontwikkelingen die een dalende, een gelijkmatige en een stijgende trend laten zien. Het onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met CG Selecties.
-
Sales
- Werkt bij: BBP Media
- Functie:
- Website:
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Eneco stopt met claim 'sneller klimaatneutraal' op verzoek ACM
- NS lift mee met songfestival met oproep internationale reizigers
- Bezint eer ge begint
- Uefa lanceert #LightYourFire-campagne met song ‘Fire’
- Toyota Nederland start wervingscampagne 'De snelste...
- EuroParcs en Feyenoord lanceren zomercampagne met Jan Boskamp
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing