[ingezonden blog] Nationaal E-mail Onderzoek 2016: gebruik van e-mail en social media
- Algemeen
- 10 okt 2016 @ 17:00
- Link
-
Sales
BBP Media - OnderzoekSocial mediaE-mailmarketing
- 10 okt 2016 @ 17:00
- Sales
Blinker, dienstverlener op het gebied van e-mail marketing en marketing automation, lanceerde op 4 oktober alweer de vierde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek. Het onderzoek presenteert een compleet beeld van hoe de Nederlander in 2016 omgaat met het online kanaal e-mail. En dat niet alleen: het is het enige onderzoek dat e-mail plaatst naast alle bekende social mediaplatforms. Nieuw in de publicatie van dit jaar is een trendvergelijking tussen de resultaten van alle edities van het Nationaal E-mail Onderzoek.
Interessante bevindingen
In het Nationaal E-mail Onderzoek 2016 staan 28 conclusies over het gebruik van e-mail en andere kanalen zoals WhatsApp, Facebook, Snapchat, sms en zelfs briefpost in Nederland. Een paar interessante resultaten:
• Driekwart van de Nederlanders koopt online naar aanleiding van een e-mail
• E-mail is voor Nederlanders het online voorkeurskanaal
• E-mail wordt voor meer doeleinden gebruikt dan social media
• Leesmomenten van social media en e-mail verschillen weinig van elkaar
• WhatsApp en Facebook zijn de populairste social mediaplatforms
Tip van Tim: speel in op e-mail & social gebruik
In onderstaande video geeft Tim van Blinker enkele belangrijke tips naar aanleiding van het Nationaal E-mail Onderzoek.
Over het onderzoek
Uit het consumentenpanel van CG Selecties zijn aan 2.148 personen 28 vragen voorgelegd met als focus e-mail en andere online communicatiemiddelen zoals WhatsApp en Facebook. Bovendien wordt in deze editie een overzicht gegeven van ontwikkelingen die een dalende, een gelijkmatige en een stijgende trend laten zien. Het onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met CG Selecties.
-
Sales
- Werkt bij: BBP Media
- Functie:
- Website:
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dozijn nieuwe trends volgens Lidewij Edelkoort
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Shortlist SAN ABC Accenten 2024 bekend
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- [onderzoek] Ipsos I&O: merk 'Van Oranje' wint aan waarde
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management