[column] Samen

[column] Samen
  • Algemeen
  • 15 dec 2020 @ 07:59
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Maatschappij

Ja, ik weet het, het meest misbruikte jeukwoord van 2020. Je kon de tv niet aanzetten, je smartphone niet opstarten, een krant niet openslaan, een tablet niet openen of het ging over samen. Samen Tegen Corona.

Elke tv-commercial had dezelfde trits goedlachse - duim omhoog - mensen die allemaal in de camera riepen dat we er voor elkaar waren. Nu meer dan ooit. Samen De Schouders Eronder.

Ik ben normaal gesproken helemaal niet zo soft, maar in crisistijd blijk je nu eenmaal altijd te moeten toeteren dat we het alleen ‘samen’ voor elkaar krijgen. 2020 was zo’n crisisjaar. Een onverbiddelijk hard rampjaar dat ons allen tot in de diepste vezels heeft geraakt en ook heeft getest. Want wat een marathon! Hoe lang houden we dit nog vol, dit grimmige schouwspel van thuiswerken, handen kapot wassen, de mondkapjesterreur, de anderhalvemetersamenleving, de fantasieloze persconferenties van onze rentmeesters?

Moe zijn we van de dagelijkse besmettingsscores, die als zwaar schommelende beurskoersen worden opgediend. De extra doden, de schreeuw om een vaccin, de noodkreten van de horeca en de evenementenbranche, de roep om toch vooral thuis te blijven. BLIJF THUIS!

Op deze plek wil ik graag onze trouwe abonnees en adverteerders heel erg bedanken. Klinkt wellicht vreemd uit de pen van een hoofdredacteur, maar wees gerust, ik weet ook dat we dit alleen samen kunnen doen. Abonnees en adverteerders die ons trouw zijn gebleven, die het grootse marketingplatform van ons land op waarde weten te schatten. Alleen samen houden we het hoofd boven het zilte coronaslik.

Het is een jaar om nooit te vergeten. Het is een jaar om heel snel te vergeten. Laat in 2021 weer duizend bloemen bloeien, laat de creativiteit van reclame en marketing hoogtij vieren, laten we de gekte weer omarmen en de mooiste dingen maken en doen. Iedereen in de uiterste knuffelstand en laten we het einde van corona vieren met een Nationale Feestdag zoals Bevrijdingsdag. Misschien moet dit gewoon de Nieuwe Bevrijdingsdag worden! En graag met elkaar, maar niet samen. Laten we afspreken dat we dat woord even een jaartje niet gebruiken.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken