[column] Dansend het nieuwe jaar in

  • Algemeen
  • 4 jan 2021 @ 11:45
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • CopywritingCreatieOnderzoek

'Voor velen was 2020 een rampjaar. Voor mij een dansjaar. Waardoor het een onvergetelijk jaar werd', schrijft Martijn de Vreeze alias Copy Commando. Hij scoorde onverwacht zelfs een mega party-hit op LinkedIn. Kortom: hoe je van iets slechts iets positiefs kan maken. Hier zijn advies aan iedereen voor 2021.

Terug naar begin 2020. Als freelance copywriter deed ik veel employer branding. Een fijne niche als het land lock én down gaat. Ik had ineens nul werk en werd druk met LinkedInnen. De ‘time to change’ en ‘time to adapt’ corona-wijsheden vlogen mij om de oren. Heel visionair allemaal, maar ik ben toch meer van de time-to-do club.

Nu zat iedereen vast in z’n appartementje. De eerste corona-kilo’s. Dus ging ik als DJ Berry Cuda live draaien op Facebook. Zo hield ik iedereen in beweging en bleef ik in contact met m’n collega’s. En zelf danste ik ook vrolijk mee. Had ik toch mijn eigen feestje.

Maar ik had méér. Een hond bijvoorbeeld. Die liet ik elke dag uit. Die dagelijkse vijf kilometer hielden mij fit. Tussendoor oefende ik dansjes die ik leerde op hip hop les voor 25+ (zelf ben ik dubbel 25+) op de dansacademie van mijn dochter. Die dansjes filmde ik en dropte ik op social. Dat sloeg aan. M’n video’s bounceten over LinkedIn. Soms wel 20K+ views en knalveel nieuwe connecties.

Toen dacht ik: ‘Dat dj-en en dansen gaat hard. Nu een LinkedIn zomerhit!’ Toevallig had ik een alle-remmen-los-samen-total-loss rap geschreven. Op donderdag belde Tim Vloothuis van Everymedia mij. Ik rapte de lyrics door de phone. ‘Lachen! Dinsdag ben je hier toch, doen we ook de clip!’ Maar ik had geen nummer. Dus belde ik Dick Kok van Lab3. ‘Dick, ik heb een rap, maar geen nummer en over vier dagen is de clip. Help me!’ Maandagnacht stond ik in de studio, dinsdag voor de camera. Uno Dos Total Loss was geboren. Daarna ging het total loss. Met likes, interviews uit onverwachte hoek én bakken vol werk.

Nu babbel ik makkelijk als freelancer, maar mijn advies aan iedereen voor 2021: heb kak aan alles, omarm het onbekende en doe wat je nooit durfde. Veel kansen krijg je maar één keer. Dan kun je maar beter ‘jaaaa’ doen dan ‘eeehhh’ twijfelen. En ga vooral dansen. Het houdt je mentaal en fysiek fit en je gaat er soepel van denken en schrijven.

Dus kom maar op met het nieuwe jaar. Ik hoop weer in vele avonturen te belanden waarvan de afloop onbekend is 🏼🔥🚀!

Martijn de Vreeze
freelance creatief
Copycommando.nl



Martijn de Vreeze is freelance copywriter en opereert onder de naam Copy Commando. Op zijn LinkedIn-profiel alhier vind je alle filmpjes. Bekijk hieronder de gevierde crisis-hit 'Uno Dos'.



Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken