Marion Debruyne nieuwe decaan Vlerick Business School
- B2b
- 28 aug 2015 @ 13:47
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaMarketing
- 28 aug 2015 @ 13:47
- Redactie Contentmarketing
Leiderschap anno 2015 neemt de internationale Vlerick Business School nr 1 Benelux uit België letterlijk. Professor Marion Debruyne neemt namelijk per 1 augustus de rol van decaan over van professor Philippe Haspeslagh. Vlerick kiest voor deze vertegenwoordigster om de succesvolle lijn van internationale kennispartner voort te zetten en verder te versnellen met sterke academische ruggengraat en praktijkgerichte aanpak.
Vlerick Business School kan met haar professoren tappen uit een groot vat aan kennis en ervaring van mensen die naast expertise binnen hun vakgebied ook de aansturende rol van de school op zich kunnen nemen. Dat maakte de keuze niet eenvoudig. In dit geval zal de 42-jarige Debruyne, marketingprofessor, met haar expertise in customer centricity en outside-in innovation, een sterk ingrediënt vormen voor het succesrecept als internationale kennispartner waar Vlerick samen met haar klanten en partners continu aan werkt. Haar recente boek ‘Customer Innovation’ won de internationale CMI Management Book of the Year 2015-award in de categorie Innovatie en Ondernemerschap. Zo meldt het persbericht.
Voortbouwen op internationale groei en -positie
Debruyne komt dankzij haar talent en ervaring aan het roer als leider van de succesvolle internationale Vlerick Business School. Aan haar de taak om de aanhoudend sterke positie op de wereldranglijsten en de internationale groei voort te zetten. Vlerick behaalde onlangs voor de vierde keer op rij de eerste positie in de Benelux op de wereldwijde ranglijst voor executive education van het Britse dagblad Financial Times. Wereldwijd staat Vlerick op nummer 34, van in totaal 6.000 business scholen.
Internationale koers
Marion Debruyne is 10 jaar professor in marketing strategy & innovation bij Vlerick Business School. Sinds 2008 is zij partner van de school en sinds 2012 staat zij aan het hoofd van de Masters-opleidingen. ‘Ik ben trots dat ik de fakkel over kan nemen van Philippe Haspeslagh en de internationale koers van de school verder mag uitbouwen’, zegt Marion Debruyne. Roch Doliveux, ex-CEO UCB, voorzitter RvC van Vlerick Business School: ‘Namens de Raad van Commissarissen, de professoren en de medewerkers wens ik Marion onze steun en succes. Daarnaast bedanken we ook Philippe, die de afgelopen 6 jaar zijn rol als decaan met succes heeft vervuld en bieden we hem de titel van eredecaan aan.’
Verenigde Staten
Voor Debruyne’s carrière bij Vlerick Business School bracht zij vijf jaar in de Verenigde Staten door; verbonden aan de Wharton School, de Kellogg School of Management en Goizueta Business School. Naast haar academische publicaties in internationale vaktijdschriften heeft ze via diverse leerstoelen en maatwerkprogramma’s voor bedrijven een sterke band met het bedrijfsleven opgebouwd. Ze zetelt ook in de Raad van Commissarissen van de beursgenoteerde bedrijven Kinepolis en Recticel.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
- Martien Korting van Gripp: 'Ondernemers in de creatieve sector...
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een beetje van iedereen'
- BvA: Wees kritisch maar noem duurzaamheid wel
- [onderzoek] Druk op klantenserviceorganisaties neemt toe
- Mylene Samuels van ABN Amro: 'Word verliefd op het probleem,...
Laatste Nieuws
- 'Excellente marketing kan niet... 03-05-2024
- Strategische denkers (14):... 02-05-2024
- 'Mensen zijn minder complex dan ze... 02-05-2024
- Spotler Group neemt Momice over02-05-2024
- 'Merken hebben onwijs veel te winnen... 01-05-2024
- Keynote Nathalie Lam van Philips:... 30-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing