Onderzoek: groeiende vraag naar marketeers in eventbranche
- B2b
- 5 feb 2020 @ 09:49
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - EntertainmentEvenement
- 5 feb 2020 @ 09:49
- Lucas Boon
De eventbranche in Nederland verwacht in 2020 meer evenementen te organiseren dan het jaar ervoor. Het bereiken van (nieuwe) bezoekers is topprioriteit, met een groeiende vraag naar marketeers tot gevolg. Dit en meer blijkt uit het zojuist uitgekomen Eventbrite Trendrapport 2020.
Ticketplatform Eventbrite deed onderzoek onder 7.000 evenementorganisatoren wereldwijd, waarvan 700 uit Nederland en België. De evenementenbranche laat al jaren een groei zien en daar is 2020 geen uitzondering op. Van de Nederlandse organisatoren die deelnamen aan het onderzoek verwacht 51% in 2020 meer evenementen te organiseren dan vorig jaar. Van de respondenten verwacht 46% dit jaar hetzelfde aantal evenementen te organiseren en slechts 3% zegt minder evenementen te gaan organiseren. Het bereiken van nieuwe bezoekers heeft bij 62% topprioriteit. De overgrote meerderheid (92%) voorspelt dan ook meer personeel te zullen inhuren en dan met name marketeers.
Anouk ter Haar, marketing manager bij Eventbrite, zegt: 'De verwachte groei van het aantal evenementen in 2020 gaat gepaard met de nodige uitdagingen. De toenemende concurrentie wordt door 20% genoemd als belangrijkste uitdaging en dat wakkert de strijd om de bezoeker aan. Evenementen met een sterke community van trouwe bezoekers hoeven zich hierover minder zorgen te maken, maar anderen zullen hun marketingactiviteiten moeten opvoeren om te overleven in de tijd waarin de concurrentie steeds verder toeneemt.'
Duurzaamheid
Diversiteit en duurzaamheid staat inmiddels bij de helft van de evenementenorganisatoren op de agenda. Ondanks dat meer dan de helft (52%) van de evenementen in Nederland zegt stappen te ondernemen om hun impact op het milieu te minimaliseren, blijft de Benelux in internationaal perspectief ver achter. Koploper is Nieuw-Zeeland, waar maar liefst 77% van de evenementen professioneel bezig zegt te zijn met het verduurzamen van hun evenementen.
Download het onderzoeksrapport hier.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing