Aftermath SXSW: more human experience please (2)

Aftermath SXSW:  more human experience please (2)
  • B2b
  • 25 mrt 2022 @ 06:55
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Terugblik op SXSW in 5 korte interviews, gehouden door onafhankelijk deelnemer Sylvie Verbiest, eigenaar van Small research. In aflevering 2: Sara Verhof, CCO van Headroom.

South by Southwest (afgekort tot SXSW) is een festival dat sinds 1987 jaarlijks wordt gehouden in Austin (Texas) in de Verenigde Staten. Dit jaar was het van 11 tot 20 maart. Het festival draait om muziek, film, interactieve media, tentoonstellingen en educatieve bijeenkomsten. De Nederlandse creatieve industrie was op SXSW vertegenwoordigd door de zogenoemde New Dutch Wave.

Verbiest (zie foto boven rechts) maakte diverse interviews voor MarketingTribune met professionele vakmensen zoals Sara Verhof, CCO van Headroom, een international remote executive assistance bureau.

Verhof: ‘Waarom ik op SXSW was, is vooral om totaal nieuwe dingen mee te maken. Ik kan hier debatteren met Metaverse avatars over welke kleuren er op de maan moeten komen en ik kan hier mijn eerste NFT kopen! Daarnaast uiteraard krijg ik een preview van de upcoming trends op het gebied van new way of working en technologie, mijn vakgebied. Ik vond het ook heel interessant om te connecten met de andere deelnemers van de New Dutch Wave IRL en uiteraard de Texan lifestyle opsnuiven.’ 

Wat maakte op jou de meeste indruk?

‘Wat mij raakte is de keynote van de self-described Trend Curator, Rohit Bhargava. Zijn presentatie SXSW 2022 Schedule ging over trends die je niet direct ziet, maar er wel zijn. Deze uitspraak van hem opende mijn ogen: One of the Non-Obvious Megatrends Shaping 2022 and beyond is human mode. We have so much technology that drives us apart, we want to connect with one another. We want a more human experience. Made with empathy. Mijns inziens is dit een mooie quote in de arena van AI, automatisering en futuristische ideeën. Verbinding met elkaar en empathie is voor mij en ook voor ons als bedrijf een belangrijk ijkpunt.’

En wat betreft nieuwe inzicht op het gebied van marketing?

‘Op marketing en media gebied vond ik opvallend dat Denemarken een belangrijke speler is op het gebied van innovatie en gaming. Met SYBO Games leading the way, zijn ze wereldwijd nummer 1 van de meest gedownloade game! Ook bijzonder dat het merk Philip Morris goes Unsmoke. En in het kader van inclusivity: naast green washen is er een nieuw verschijnsel opgedoken, namelijk rainbow washing.’

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken