Boels Rental lanceert positioneringscampagne in samenwerking met Greenhouse

Boels Rental lanceert positioneringscampagne in samenwerking met Greenhouse
  • B2b
  • 26 sep 2022 @ 10:49
  • 19779 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Internationaal verhuurbedrijf Boels Rental lanceert in samenwerking met digitaal marketingbureau Greenhouse ‘een voor de B2B-markt opvallend emotioneel gedreven positioneringscampagne waarin mens, machine en uitdaging centraal staan’, aldus Tom Hendrikx, Manager Corporate Communication bij Boels.

De internationale campagne, met fotografie van Jaap Vliegenthart, introduceert ook de nieuwe slogan ‘Boels keeps you going’. Hendrikx: ‘Of je nu werkt in de bouw, infrastructuur of industrie, vaak lopen zaken anders dan verwacht. Omdat het behalen van deadlines in al deze sectoren van groot belang is, moet het werk altijd blijven doorgaan. En zonder gedoe, want zakelijke klanten verwachten vandaag de dag hetzelfde snelle serviceniveau en gemak zoals ze dat ook gewend zijn vanuit de consumentenmarkt. Boels is actief in een competitieve markt die gedreven wordt door functionele voordelen. Bij Boels hebben we echter meer aandacht voor langdurig partnerschap en het menselijke aspect. Daarom hebben we aan de hand van onderzoek naar de drijfveren van onze klanten de sweetspot gevonden die het meest relevant is voor de klant, past bij onze identiteit en onderscheidend is in de markt. Onze can do-mentaliteit komt zo in het hart van onze communicatie en het merk terug.’

‘Emotionele communicatie en het gebruik van data al jaren gemeengoed B2C-merken’

Thijs van den Heuvel van Greenhouse: ‘Hoewel emotionele communicatie en het gebruik van data al jaren gemeengoed zijn voor B2C-merken, zijn er nog maar weinig B2B bedrijven die deze innovatieve stap ook durven te nemen. Boels wel. In B2B ligt vaak veel focus op kortetermijnleadgeneratie, terwijl juist in B2B niets zo belangrijk is als een emotionele verbinding met je – toekomstige – klanten. Het is namelijk de combinatie van deze twee die zorgt voor schaalbare korte- en lange termijn groei.’

Introductiebox medewerkers Boels

Op 19 september is de eerste fase van de nieuwe positioneringscampagne van start gegaan. De gecombineerde online- en datagedreven OOH-inzet is in veel Europese landen te zien zijn met meer dan duizend billboards inclusief geo targetting rondom depots, waaronder in Nederland en Duitsland. In een latere fase wordt gestart met datagedreven account based marketing. De nieuwe zal in alle lagen en owned communicatiemiddelen van de Boels-organisatie worden doorgetrokken. Naast een externe campagne is er ook veel aandacht gegeven aan POS-materiaal en een interne campagne, waaronder een introductiebox voor 5000 medewerkers in Europa.

Credits

Boels-team: Tom Hendrikx, Syrus de Zwarte, Daniëlle Wolter, Mariëlle Rouffaer, Monique Bours, Daan Deijsselberg, Edwin Dijcks, Leon Jansen, Annick Slangen

Onderzoek: FlowResulting Anders Jansen, Roel Reukers

Strategie, marketing & media: Greenhouse; Thijs van den Heuvel, Julien Hamerlinck, Ralf van Lieshout, Teun van Bommel

Account: Jajke Mertens, Kim van de Sanden

Creatie: Floris van den Elshout, Robin Raynor, Rolf Janssen, Renske van den Bogaard

Fotografie: Jaap Vliegenthart

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken