Jennifer Hoffman kiest voor 'eerlijke energie'
- B2b
- 18 mrt 2019 @ 10:57
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 18 mrt 2019 @ 10:57
- Sjaak Hoogkamer
Met een nieuwe campagne wil Vandebron heel Nederland laten kennismaken met ‘goeie energie’. Centraal staat de idee dat er nog altijd veel onduidelijk is over de herkomst van duurzame stroom.
Jennifer Hoffman, klant van het eerste uur, licht toe waarom het belangrijk is te weten waar je energie vandaan komt. De campagne bestaat uit een serie online video’s, een radiocommercial, social media content en display bannering.
Groen
Vandebron is naar eigen zeggen een energieplatform dat consumenten verbindt met Nederlandse producenten van duurzame energie. Klanten kiezen zelf bij welke producent ze energie afnemen en weten zo precies waar hun goeie energie vandaan komt en waar hun geld naartoe gaat. Bijna 70% van de Nederlandse huishoudens kiest voor groene stroom. Toch wordt slechts 7% van alle energie in Nederland duurzaam opgewekt. Veel leveranciers verkopen zogenaamde ‘sjoemelstroom’: grijze stroom die met buitenlandse certificaten als groen kan worden verkocht. Onduidelijkheid over de herkomst van energie maakt het lastig om een keuze te maken die écht impact heeft. Mart Vonk, hoofd marketing bij Vandebron: ‘Met onze nieuwe campagne laten we zien hoe Vandebron de Nederlandse energiemarkt transparanter maakt. We willen op simpele en prikkelende wijze ons verhaal delen, om mensen aan te zetten te kiezen voor eerlijke energie van Nederlandse producenten.’
Tevreden
Regisseur Johan Timmers - bekend van onder andere de film Vechtmeisje - over de campagne: ‘Dit jaar werkte ik voor het eerst met Jennifer. Toen ik op de set een keer in een Vandebron-shirt rondliep, raakten we in gesprek over het bedrijf en bleken we beiden meer dan tevreden klant te zijn. Vanuit ons gedeelde enthousiasme hebben we toen Vandebron benaderd voor een samenwerking. Het eindresultaat is een simpele maar krachtige video, die de verschillende maar even belangrijke kanten van Vandebron laat zien: de klant, de medewerker en de producent.’
Trouwe klant Jennifer Hoffman
Actrice en presentatrice Jennifer Hoffman is al sinds 2014 klant bij Vandebron. ‘Ik ben steeds meer een bewuste consument. Ik probeer zo veel mogelijk voor duurzaam te kiezen, bij het kopen van kleding en eten bijvoorbeeld, maar ook bij energie. Transparantie en eerlijkheid vanuit bedrijven is daarbij zo belangrijk. Je kunt jezelf gewoon niet meer serieus nemen als bedrijf als je in deze tijd niet over duurzaamheid nadenkt. Daarom ben ik klant bij Vandebron en draag ik graag hun boodschap uit. Ik vind het te gek om te weten wie er voor mij energie opwekt. Dat ik mijn energieproducent Arie nu ook echt heb ontmoet, is de kers op de taart.’
Credits
Creatie & strategie: Mart Vonk, Isabelle Cannoo, Claire van de Graaff, Marleen Koning (Vandebron)
Regisseur: Johan Timmers
Executive producer: Jennifer Jones
Editor: Daniël Falkenhagen Corte Real, The Compound
DOP: Vincent Stam
Drone operator: Jochem Feldberg & PJ Feldberg
First AC: Gemma Probst
Data handler: Thomas Bultstra
Sound recordist: Timo Hegtermans
Gaffer: Eugene Sprik
Best boy: Joris van Gulik
Grip: Melle Vaarzon Morel
Colorist:Tim van Paassen
VFX: Koen van Someren Greve en Mathijs Baltus
Sound design: Florian van Oirschot, Lab3
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 50, 202512-12-2025
- Marketingtransfers week 49, 202505-12-2025
- Sanne Hartman (Ovivio): 'Je kunt het... 01-12-2025
- Marketingtransfers week 48, 202528-11-2025
- Imke Walenberg nieuwe hoofdredacteur... 24-11-2025
- Marketingtransfers week 47, 202521-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

