Jennifer Hoffman kiest voor 'eerlijke energie'

Jennifer Hoffman kiest voor 'eerlijke energie'
  • B2b
  • 18 mrt 2019 @ 10:57
  • 7324 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Met een nieuwe campagne wil Vandebron heel Nederland laten kennismaken met ‘goeie energie’. Centraal staat de idee dat er nog altijd veel onduidelijk is over de herkomst van duurzame stroom.

Jennifer Hoffman, klant van het eerste uur, licht toe waarom het belangrijk is te weten waar je energie vandaan komt. De campagne bestaat uit een serie online video’s, een radiocommercial, social media content en display bannering.

Groen

Vandebron is naar eigen zeggen een energieplatform dat consumenten verbindt met Nederlandse producenten van duurzame energie. Klanten kiezen zelf bij welke producent ze energie afnemen en weten zo precies waar hun goeie energie vandaan komt en waar hun geld naartoe gaat. Bijna 70% van de Nederlandse huishoudens kiest voor groene stroom. Toch wordt slechts 7% van alle energie in Nederland duurzaam opgewekt. Veel leveranciers verkopen zogenaamde ‘sjoemelstroom’: grijze stroom die met buitenlandse certificaten als groen kan worden verkocht. Onduidelijkheid over de herkomst van energie maakt het lastig om een keuze te maken die écht impact heeft. Mart Vonk, hoofd marketing bij Vandebron: ‘Met onze nieuwe campagne laten we zien hoe Vandebron de Nederlandse energiemarkt transparanter maakt. We willen op simpele en prikkelende wijze ons verhaal delen, om mensen aan te zetten te kiezen voor eerlijke energie van Nederlandse producenten.’

Tevreden

Regisseur Johan Timmers - bekend van onder andere de film Vechtmeisje - over de campagne: ‘Dit jaar werkte ik voor het eerst met Jennifer. Toen ik op de set een keer in een Vandebron-shirt rondliep, raakten we in gesprek over het bedrijf en bleken we beiden meer dan tevreden klant te zijn. Vanuit ons gedeelde enthousiasme hebben we toen Vandebron benaderd voor een samenwerking. Het eindresultaat is een simpele maar krachtige video, die de verschillende maar even belangrijke kanten van Vandebron laat zien: de klant, de medewerker en de producent.’

Trouwe klant Jennifer Hoffman

Actrice en presentatrice Jennifer Hoffman is al sinds 2014 klant bij Vandebron. ‘Ik ben steeds meer een bewuste consument. Ik probeer zo veel mogelijk voor duurzaam te kiezen, bij het kopen van kleding en eten bijvoorbeeld, maar ook bij energie. Transparantie en eerlijkheid vanuit bedrijven is daarbij zo belangrijk. Je kunt jezelf gewoon niet meer serieus nemen als bedrijf als je in deze tijd niet over duurzaamheid nadenkt. Daarom ben ik klant bij Vandebron en draag ik graag hun boodschap uit. Ik vind het te gek om te weten wie er voor mij energie opwekt. Dat ik mijn energieproducent Arie nu ook echt heb ontmoet, is de kers op de taart.’

Credits

Creatie & strategie: Mart Vonk, Isabelle Cannoo, Claire van de Graaff, Marleen Koning (Vandebron)

Regisseur: Johan Timmers

Executive producer: Jennifer Jones

Editor: Daniël Falkenhagen Corte Real, The Compound

DOP: Vincent Stam

Drone operator: Jochem Feldberg & PJ Feldberg

First AC: Gemma Probst

Data handler: Thomas Bultstra

Sound recordist: Timo Hegtermans

Gaffer: Eugene Sprik

Best boy: Joris van Gulik

Grip: Melle Vaarzon Morel

Colorist:Tim van Paassen

VFX: Koen van Someren Greve en Mathijs Baltus

Sound design: Florian van Oirschot, Lab3

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken