Vodafone breekt met They, wil flexibeler bureaumodel
- Bureaus
- 10 dec 2013 @ 09:36
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MarketingStrategieReclameOnline advertising
- 10 dec 2013 @ 09:36
- Redactie Bureaus
Vodafone heeft na vijf jaar de samenwerking met reclamebureau They beëindigd. De telecomreus kiest voor een flexibeler bureaumodel, waarbij het afstapt van het werken met één lead agency.
Om effectief in te kunnen blijven spelen op de dynamische telecommarkt en de veelzijdigheid van het merk, stapt Vodafone over op een bureaumodel dat meer flexibiliteit biedt. Niet met een lead agency, maar met meer verantwoordelijkheid bij het interne brand team en daaromheen verschillende specialistische bureaus om mee samen te werken. Deze nieuwe manier van werken heeft tot gevolg dat Vodafone na vijf succesvolle jaren afscheid neemt van They.
'In de afgelopen jaren zijn we getuige geweest van grootse verschuivingen in het communicatielandschap', constateert Eva Ruiz, Head of Marcom & Brand bij Vodafone Nederland. 'Dit is gedreven door de sterke digitalisering en de democratisering van de media. Deze ontwikkelingen zijn boeiend, maar zeker ook uitdagend. Willen wij als merk effectiever communiceren, dan moeten wij op een echt andere manier gaan werken. Daarbij moeten dialoog en betrokkenheid met onze klanten centraal staan.'
Om dat te bewerkstelligen moet Vodafone 'zelf als team de spin in het web zijn en een grotere eigen verantwoordelijkheid nemen op gebieden zoals digital, social en Marketing PR', aldus Ruiz. 'Wij willen daarom meer verantwoordelijkheden naar onszelf toe trekken, maar ons wel omringen met verschillende externe creatieve specialisten. Dit kunnen Nederlandse of internationale bureaus zijn, maar ook individuen. De veelzijdigheid van het merk Vodafone vraagt om deze nieuwe en meer flexibele manier van werken.'
Vodafone start binnenkort met een oriëntatieperiode waarin het bedrijf wil praten met een aantal geselecteerde bureaus. Vodafone zal blijven werken met Achtung! als een van deze specialistische bureaus. They blijft tot 31 maart 2014 werkzaam voor Vodafone.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- lead agency
- They
- brand team
- bureaus
- Vodafone
- Achtung
- Eva Ruiz
- pitch
- gesprekken
- bureaumodel
- marketing
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers