Vodafone breekt met They, wil flexibeler bureaumodel

Vodafone breekt met They, wil flexibeler bureaumodel
  • Bureaus
  • 10 dec 2013 @ 09:36
  • 18304 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingStrategieReclameOnline advertising

Vodafone heeft na vijf jaar de samenwerking met reclamebureau They beëindigd. De telecomreus kiest voor een flexibeler bureaumodel, waarbij het afstapt van het werken met één lead agency.

Om effectief in te kunnen blijven spelen op de dynamische telecommarkt en de veelzijdigheid van het merk, stapt Vodafone over op een bureaumodel dat meer flexibiliteit biedt. Niet met een lead agency, maar met meer verantwoordelijkheid bij het interne brand team en daaromheen verschillende specialistische bureaus om mee samen te werken. Deze nieuwe manier van werken heeft tot gevolg dat Vodafone na vijf succesvolle jaren afscheid neemt van They.

'In de afgelopen jaren zijn we getuige geweest van grootse verschuivingen in het communicatielandschap', constateert Eva Ruiz, Head of Marcom & Brand bij Vodafone Nederland. 'Dit is gedreven door de sterke digitalisering en de democratisering van de media. Deze ontwikkelingen zijn boeiend, maar zeker ook uitdagend. Willen wij als merk effectiever communiceren, dan moeten wij op een echt andere manier gaan werken. Daarbij moeten dialoog en betrokkenheid met onze klanten centraal staan.'

Om dat te bewerkstelligen moet Vodafone 'zelf als team de spin in het web zijn en een grotere eigen verantwoordelijkheid nemen op gebieden zoals digital, social en Marketing PR', aldus Ruiz. 'Wij willen daarom meer verantwoordelijkheden naar onszelf toe trekken, maar ons wel omringen met verschillende externe creatieve specialisten. Dit kunnen Nederlandse of internationale bureaus zijn, maar ook individuen. De veelzijdigheid van het merk Vodafone vraagt om deze nieuwe en meer flexibele manier van werken.'

Vodafone start binnenkort met een oriëntatieperiode waarin het bedrijf wil praten met een aantal geselecteerde bureaus. Vodafone zal blijven werken met Achtung! als een van deze specialistische bureaus. They blijft tot 31 maart 2014 werkzaam voor Vodafone. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken