Fit For Free start campagne rond sportdoelen
- Bureaus
- 30 dec 2015 @ 10:24
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesMarketingCommercialsActivatie
- 30 dec 2015 @ 10:24
- Redactie Bureaus
Fit For Free start deze woensdag met een nieuwe campagne die een ode aan de diverse doelen van Nederlandse sporters. Uit onderzoek blijkt dat een tastbaar doel motiveert om te blijven sporten. Daarom daagt Fit For Free zijn leden uit hun doel zwart op wit te zetten op de Wall of Goals, een fysieke muur die in alle 78 vestigingen wordt gerealiseerd. De campagne bestaat onder meer uit tv-commercials, radio-spots, outdoor, online en PR.
'Het hebben van een sportief doel is één van de belangrijkste motivators om te sporten. Fitness zonder doel is de belangrijkste reden waarom mensen afhaken', aldus Ronald van Hasselt en Kim Bange, marketeers bij Fit For Free. 'We onderstrepen met de Wall of Goals onze merkbelofte: fitness voor iedereen. Wij vinden het belangrijk dat mensen de vrijheid voelen om hun eigen doel na te streven. Geen doel is te klein of te groot, te relaxed of te sportief. Je hoeft niet de New York Marathon te lopen en bent niet verplicht om een sixpack te trainen. Het mag natuurlijk wel. Ieder doel is bijzonder, omdat het een persoonlijk doel is.'
Wall of Goals
De sportschoolketen wil Nederlanders helpen om hun persoonlijke doel te bepalen en te behalen. In elke fitnessclub wordt vanaf januari 2016 een muur geïntroduceerd waar leden hun doelen kunnen vereeuwigen. 'Op die manier ligt je doel echt vast. En het is inspirerend voor andere sporters om die enorme diversiteit aan doelen te zien. Dat maakt het meteen laagdrempelig om zelf aan de slag te gaan met jouw doel', aldus van Hasselt en Bange.
Vijftien jaar geleden brak Fit For Free de fitnessmarkt open met een sterke prijspropositie. Inmiddels is het bedrijf niet meer de enige fitnessketen met een lage prijs. Met de nieuwe campagne wil Fit For Free een concept introduceren dat zich meer op de emotie van sporten richt, zonder het prijsvoordeel uit het oog te verliezen.
Credits
Klant: Fit For Free
Klantverantwoordelijk: Ronald van Hasselt, Kim Bange, Tjeerd Barthen
Bureau: Het PR Bureau
Account: Camiel Overgaauw, Elish van Eijk
Creatie en strategie: Bjorn Diemer, Ruben Cusell, Huib Maaskant, Stephan Gonnissen
PR: Eugenie La Haije, Ruben Cusell
DTP en vormgeving: Edy Palma, Dennis Regelink
Regie TVC: Nina Aaldering
DOP: Daan Nieuwenhuijs
Producer: Erika Vocking, Nikki Haighton
Productiemaatschappij: Iamerika
Edit: Teun Rietveld
Online: Captcha!
Muziek: Sizzer
Fotografie: Brenda de Vries
Geluidsstudio: Amp.Amsterdam
Media: Zoekhelden
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Podcasts verdiepen Dela-campagne... 07-05-2025
- McDonald’s breidt bureaunetwerk... 07-05-2025
- Creatieve bureaus openen deuren in... 07-05-2025
- Campagne vraagt aandacht voor... 07-05-2025
- Big Mac saus nu los te koop in fles06-05-2025
- Douwe Egberts kiest voor bureau... 06-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management