Fit For Free start campagne rond sportdoelen

  • Bureaus
  • 30 dec 2015 @ 10:24
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesMarketingCommercialsActivatie

Fit For Free start deze woensdag met een nieuwe campagne die een ode aan de diverse doelen van Nederlandse sporters. Uit onderzoek blijkt dat een tastbaar doel motiveert om te blijven sporten. Daarom daagt Fit For Free zijn leden uit hun doel zwart op wit te zetten op de Wall of Goals, een fysieke muur die in alle 78 vestigingen wordt gerealiseerd. De campagne bestaat onder meer uit tv-commercials, radio-spots, outdoor, online en PR.

'Het hebben van een sportief doel is één van de belangrijkste motivators om te sporten. Fitness zonder doel is de belangrijkste reden waarom mensen afhaken', aldus Ronald van Hasselt en Kim Bange, marketeers bij Fit For Free. 'We onderstrepen met de Wall of Goals onze merkbelofte: fitness voor iedereen. Wij vinden het belangrijk dat mensen de vrijheid voelen om hun eigen doel na te streven. Geen doel is te klein of te groot, te relaxed of te sportief. Je hoeft niet de New York Marathon te lopen en bent niet verplicht om een sixpack te trainen. Het mag natuurlijk wel. Ieder doel is bijzonder, omdat het een persoonlijk doel is.'

Wall of Goals

De sportschoolketen wil Nederlanders helpen om hun persoonlijke doel te bepalen en te behalen. In elke fitnessclub wordt vanaf januari 2016 een muur geïntroduceerd waar leden hun doelen kunnen vereeuwigen. 'Op die manier ligt je doel echt vast. En het is inspirerend voor andere sporters om die enorme diversiteit aan doelen te zien. Dat maakt het meteen laagdrempelig om zelf aan de slag te gaan met jouw doel', aldus van Hasselt en Bange.

Vijftien jaar geleden brak Fit For Free de fitnessmarkt open met een sterke prijspropositie. Inmiddels is het bedrijf niet meer de enige fitnessketen met een lage prijs. Met de nieuwe campagne wil Fit For Free een concept introduceren dat zich meer op de emotie van sporten richt, zonder het prijsvoordeel uit het oog te verliezen.

Credits

Klant: Fit For Free
Klantverantwoordelijk: Ronald van Hasselt, Kim Bange, Tjeerd Barthen
Bureau: Het PR Bureau
Account: Camiel Overgaauw, Elish van Eijk
Creatie en strategie: Bjorn Diemer, Ruben Cusell, Huib Maaskant, Stephan Gonnissen
PR: Eugenie La Haije, Ruben Cusell
DTP en vormgeving: Edy Palma, Dennis Regelink
Regie TVC: Nina Aaldering
DOP: Daan Nieuwenhuijs
Producer: Erika Vocking, Nikki Haighton
Productiemaatschappij: Iamerika
Edit: Teun Rietveld
Online: Captcha!
Muziek: Sizzer
Fotografie: Brenda de Vries
Geluidsstudio: Amp.Amsterdam
Media: Zoekhelden

















Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken