Dutch Marketing Awards: Bijenkorf, Hünkemöller of Ikea?

  • Bureaus
  • 17 feb 2016 @ 11:05
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieAwardMarketingMerken

De finalisten zijn bekend voor de Dutch Marketing Awards. de drie retailers Bijenkorf, Hünkelmöller en Ikea strijden om de hoofdprijs, Marketing Company of the Year. In andere categorieën maken nieuwkomers als Dopper, HelloFresh en Vandebron nog kans op een prijs.

De vakjury koos de finalisten in de categorieën Marketing Launch, 'Marketing Next', Marketing Company en Internal Branding. Naast deze vier prijzen worden op 31 maart tijdens de uitreiking ook de Marketing Thesis of the Year, de Marketing Talent of the Year en de Marketeer of the Year bekend gemaakt. 

Marketing Launch of the Year

Finalisten: Bux, Vandebron en Westwing.

De jury: ‘Deze organisaties inspireren met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. Duidelijke succeskenmerken van deze categorie zijn: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, “high ideals”, gezamenlijke waarde creatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie.’

Marketing Next of the Year

Finalisten: Dopper, HelloFresh en Travelbird. 

De jury: ‘De volgende organisaties hebben de afgelopen jaren laten dat nieuwe initiatieven vernieuwing in een markt kunnen realiseren met een heel sterk concept dat vervolgens merkwaardig in de markt wordt gezet. Het grootste compliment voor de categorie next is dat de vernieuwende initiatieven door anderen gekopieerd worden en zo een echt nieuw segment creëren. Bij deze finalisten is dat zeker het geval.'

Marketing Company of the Year

Finalisten: Bijenkof, Huunkemöller, Ikea.

De jury: ‘Binnen deze organisaties speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, strategie en bedrijfsvoering. De organisaties worden door anderen als voorbeeld gezien.’

Internal Branding Company of the Year

Finalisten: Coolblue, Jumbo Supermarkten en Korps Mariniers. 

De jury: ‘Deze organisaties hebben aantoonbaar effect geboekt met internal branding, zowel intern als in de markt. Ze laten zien dat het waarmaken van beloftes door medewerkers belangrijker is dan slechts het roepen ervan. Ze hanteren een consistente aanpak om het merk van binnenuit tot leven te brengen en te borgen in de organisatie.’

Op 31 maart worden de Dutch Marketing Awards uitgereikt. Deze prijzen zijn een initiatief van NIMA, AdfoGroep, PIM, MAN en MEC. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken