PostNL test: kun je een trompet 3D printen bij verzending?
- Bureaus
- 15 mrt 2016 @ 11:54
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MarketingStorytellingPackaging designCampagnes
- 15 mrt 2016 @ 11:54
- Redactie Bureaus
Een opmerkelijke nieuwe campagne van PostNL: een trompet wordt 3D geprint terwijl hij in een doos zit om bezorgd te worden. Al hobbelend arriveert het tijdens de rit uitgeprinte instrument bij jazztrompettist Eric Vloeimans... die er perfect op kan spelen.
PostNL bezorgt dagelijks meer dan een miljoen pakketten. Dit lijkt heel vanzelfsprekend, maar niets is minder waar. Zowel voor webwinkeliers als ontvangers is het niet meer dan vanzelfsprekend dat pakketten op het juiste moment en op de juiste plaats bezorgd worden. Met een bijzondere test wil PostNL bewijzen dat zij kwaliteit levert en in staat is om alle soorten pakketten te bezorgen.
Hoe kun je dat beter doen dan door een pakket te versturen dat eigenlijk helemaal niet verstuurd kan worden? In de campagne The Sound of Delivery verstuurt PostNL daarom een 3D-printer, die tijdens de levering wel nog even een trompet moet printen. En omdat elke beweging onderweg consequenties heeft is de grote vraag: lukt het PostNL om zorgvuldig genoeg met het pakket om te gaan, zodat er bij de levering een trompet wordt bezorgd die ook nog eens goed klinkt?
Niemand kan dat beter beoordelen dan de beste trompettist van Nederland: Eric Vloeimans. Nadat hij het pakketje heeft ontvangen en de trompet in elkaar gezet, volgt een vlammend concert. Zonder valse noot.
De campagne 'Sound of Delivery' is ontwikkeld door TBWA\Neboko.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Eric Vloeimans
- PostNL
- postpakket
- transport
- postbedrijf
- bezorgdienst
- Sound of Delivery
- campagne
- pakket
- TBWA\Neboko
- trompet
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Podcasts verdiepen Dela-campagne... 07-05-2025
- McDonald’s breidt bureaunetwerk... 07-05-2025
- Creatieve bureaus openen deuren in... 07-05-2025
- Campagne vraagt aandacht voor... 07-05-2025
- Big Mac saus nu los te koop in fles06-05-2025
- Douwe Egberts kiest voor bureau... 06-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management