KLM laadt eigen merk met meligheid
- Bureaus
- 31 aug 2016 @ 10:07
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - Branded contentVideoCampagnesMerken
- 31 aug 2016 @ 10:07
- Jeroen Mirck
'It's an airline!' Nederlanders weten dat heus wel van KLM, maar in het buitenland is de afkorting niet overal een een begrip. Daarom is de vliegtuigmaatschappij een opmerkelijk melige buitenlandse campagne gestart, waarover de meningen zeer sterk uiteenlopend: van briljant tot idioot.
'Het merk was nog niet zo zichtbaar, maar we willen dat mensen weten dat het een Nederlandse airline is', zegt Christophe Attard, vice-president marketing van Air France-KLM, tegen de New York Times. 'We wilden KLM de nationaliteit van het land laten uitstralen: vriendelijk en innovatief.'
De campagne draait om de Amerikaanse acteur Ken Marino, bekend van de NBC-sitcom 'Marry Me'. Hardop stelt hij zichzelf en de kijker vragen als: 'What is an airline?' en 'What is a flight attendant?' Zijn afwijkende presentatie werkt op de lachspieren, maar roept ook ergernis op.
De humor maakt een product of dienst meer benaderbaar, stelt John Limotte, chief executive of Mustache, een videoproductiebedrijf uit Brooklyn dat met KLM aan de campagne werkte. 'It’s not a self-flattering or broadly comedic humor, but more of a charmingly clueless approach where stating the obvious is likable.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
- De marketingtransfers van week 16, 2024
Laatste Nieuws
- Fairtrade Original zet focus op... 30-04-2024
- Holland Festival gaat voor... 29-04-2024
- Vredestein lanceert 'beestachtige'... 29-04-2024
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag... 28-04-2024
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing