Grand Prix voor KPN en N=5 met Evert_45
- Bureaus
- 21 jun 2018 @ 01:44
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesCreatieCannesInteractieDigitaalVloggen
- 21 jun 2018 @ 01:44
- Jeroen Mirck
Nederland heeft zijn eerste Grand Prix gewonnen op het reclamefestival in Cannes. KPN en bureau N=5 sleepten naast deze hoofdprijs ook nog een gouden Leeuw in de wacht voor de ook in Nederland veelbekroonde campagne Evert_45.
KPN introduceert met Evert_45 een jongen die vanuit de Tweede Wereldoorlog zijn persoonlijke verhaal deelt via YouTube en Instagram. Gebaseerd op waargebeurde verhalen van mensen die de oorlog hebben meegemaakt. Er ging in Nederland bijna geen reclamefestival voorbij waar vlogger Evert níet werd bekroond. Cannes volgt nu dit voorbeeld in de categorie Entertainment.
TBWA en MediaMonks
Qua overige bekroningen was woensdag een zuinig dagje voor Nederland. Zo waren er zes verschillende campagnes van zes verschillende bureaus uit eigen land genomineerd in de categorie Brand Experience & Activation, maar won niemand eremetaal. Zilver was er in de categorie Entertainment voor 'Blij met Sjoerd' van Albert Heijn en TBWA (over een hedendaagse vlogger), terwijl een bronzen Leeuw in Digital Craft is toegekend aan MediaMonks voor de Nike-campagne 'Game of Go', die bedacht is door W+K Portland.
Trots meldt MediaMonks dat het als productiebedrijf deelt in de feestvreugde van meerdere reclamebureaus. voor drie prijswinnende projecten: Nike Game of Go (Wieden+Kennedy Portland), The Uncensored Playlist (DDB Berlin, Reporters Without Borders Germany) en Know What Your Data Knows (Eleven San Francisco, Google). Hierdoor staat de teller van de 'Monks' momenteel op tien Lions: zes keer brons, twee keer zilver en twee keer goud.
Bekijk alle genomineerden en winnaars in ons Dossier Cannes 2018.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing