Grand Prix voor KPN en N=5 met Evert_45
- Bureaus
- 21 jun 2018 @ 01:44
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesCreatieCannesInteractieDigitaalVloggen
- 21 jun 2018 @ 01:44
- Jeroen Mirck
Nederland heeft zijn eerste Grand Prix gewonnen op het reclamefestival in Cannes. KPN en bureau N=5 sleepten naast deze hoofdprijs ook nog een gouden Leeuw in de wacht voor de ook in Nederland veelbekroonde campagne Evert_45.
KPN introduceert met Evert_45 een jongen die vanuit de Tweede Wereldoorlog zijn persoonlijke verhaal deelt via YouTube en Instagram. Gebaseerd op waargebeurde verhalen van mensen die de oorlog hebben meegemaakt. Er ging in Nederland bijna geen reclamefestival voorbij waar vlogger Evert níet werd bekroond. Cannes volgt nu dit voorbeeld in de categorie Entertainment.
TBWA en MediaMonks
Qua overige bekroningen was woensdag een zuinig dagje voor Nederland. Zo waren er zes verschillende campagnes van zes verschillende bureaus uit eigen land genomineerd in de categorie Brand Experience & Activation, maar won niemand eremetaal. Zilver was er in de categorie Entertainment voor 'Blij met Sjoerd' van Albert Heijn en TBWA (over een hedendaagse vlogger), terwijl een bronzen Leeuw in Digital Craft is toegekend aan MediaMonks voor de Nike-campagne 'Game of Go', die bedacht is door W+K Portland.
Trots meldt MediaMonks dat het als productiebedrijf deelt in de feestvreugde van meerdere reclamebureaus. voor drie prijswinnende projecten: Nike Game of Go (Wieden+Kennedy Portland), The Uncensored Playlist (DDB Berlin, Reporters Without Borders Germany) en Know What Your Data Knows (Eleven San Francisco, Google). Hierdoor staat de teller van de 'Monks' momenteel op tien Lions: zes keer brons, twee keer zilver en twee keer goud.
Bekijk alle genomineerden en winnaars in ons Dossier Cannes 2018.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hornbach lanceert najaarscampagne 'Luister naar je handen'
- RTL maakt overstap naar Dentsu
- ABN Amro illustreert in nieuwe campagne gekte op de huizenmarkt
- Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group
- Bouwbedrijf Heijmans lanceert nieuwe merkcampagne 'Het kan...
- Defensie lanceert nieuwe campagne 'Dienjaar'
Laatste Nieuws
- Selmore en DotControl winnen pitch... 10-10-2024
- Campagne Greenflag tegen digitale... 10-10-2024
- Topfotograaf Robin de Puy tekent bij... 09-10-2024
- Claire Daemen over Adnight 2024:... 09-10-2024
- Gemeente Den Haag lanceert... 09-10-2024
- Nieuwe campagne Zalando speelt in op... 09-10-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing