Grand Prix voor KPN en N=5 met Evert_45

- Bureaus
- 21 jun 2018 @ 01:44
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesCreatieCannesInteractieDigitaalVloggen
- 21 jun 2018 @ 01:44
- Jeroen Mirck
Nederland heeft zijn eerste Grand Prix gewonnen op het reclamefestival in Cannes. KPN en bureau N=5 sleepten naast deze hoofdprijs ook nog een gouden Leeuw in de wacht voor de ook in Nederland veelbekroonde campagne Evert_45.
KPN introduceert met Evert_45 een jongen die vanuit de Tweede Wereldoorlog zijn persoonlijke verhaal deelt via YouTube en Instagram. Gebaseerd op waargebeurde verhalen van mensen die de oorlog hebben meegemaakt. Er ging in Nederland bijna geen reclamefestival voorbij waar vlogger Evert níet werd bekroond. Cannes volgt nu dit voorbeeld in de categorie Entertainment.
TBWA en MediaMonks
Qua overige bekroningen was woensdag een zuinig dagje voor Nederland. Zo waren er zes verschillende campagnes van zes verschillende bureaus uit eigen land genomineerd in de categorie Brand Experience & Activation, maar won niemand eremetaal. Zilver was er in de categorie Entertainment voor 'Blij met Sjoerd' van Albert Heijn en TBWA (over een hedendaagse vlogger), terwijl een bronzen Leeuw in Digital Craft is toegekend aan MediaMonks voor de Nike-campagne 'Game of Go', die bedacht is door W+K Portland.
Trots meldt MediaMonks dat het als productiebedrijf deelt in de feestvreugde van meerdere reclamebureaus. voor drie prijswinnende projecten: Nike Game of Go (Wieden+Kennedy Portland), The Uncensored Playlist (DDB Berlin, Reporters Without Borders Germany) en Know What Your Data Knows (Eleven San Francisco, Google). Hierdoor staat de teller van de 'Monks' momenteel op tien Lions: zes keer brons, twee keer zilver en twee keer goud.
Bekijk alle genomineerden en winnaars in ons Dossier Cannes 2018.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- McDonald's transformeert app tot Getaway Island tegen...
- Letterlijk Black Friday voor Buutvrij for life
- Snelle gebruikt als eerste artiest ‘fakevertisen’ voor nieuw...
- Dentsu en OOH-partners slapen buiten om daklozen te helpen
- Confronterende campagne Stop it Now om misbruik minderjarigen...
- Kinderplatform Super Chill kiest voor September
Laatste Nieuws
- Kruidvat kerstcampagne: inzamelen... 07-12-2023
- [live] Nederland kanshebber Grand... 07-12-2023
- Yune nieuwe contentpartner Alphabet... 07-12-2023
- Eigenaren Kris Kras nemen... 07-12-2023
- Brandmerck en Okkinga Communicatie... 07-12-2023
- EssenceMediacom krijgt account TUI... 07-12-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala