Adnight 2018: veel internationale bezoekers
- Bureaus
- 8 okt 2018 @ 09:23
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - EvenementInteractie
- 8 okt 2018 @ 09:23
- Lucas Boon
Adnight mocht voor de derde editie afgelopen vrijdagavond 5.200 bezoekers verwelkomen, dat is ruim 15% meer ten opzichte van vorig jaar. Daarnaast kwamen er dit jaar opvallend veel buitenlandse gasten op het evenement af. We vroegen co-founder Wybe Sallows waarom Adnight zo aanslaat.
Opvallend is dat een groot percentage van de Adnight-bezoekers afkomstig uit het buitenland is. 'We hebben ontzettend veel internationale gasten gesproken. Nederlands creatief product staat ook over de landsgrenzen hoog in het vaandel en Adnight biedt nieuwsgierigen een mooie kans om dit te ontdekken', zo laat Wybe Sallows, een van de vijf co-founders van het evenement, weten.
Dit jaar was de bekendheid rondom Adnight groot. De organisatie stuurde meer op inhoudelijke bureau-programma's, met als resultaat een line-up van meer dan 120 workshops en talks. De afterparty in Paradiso (gesponsord door WeTransfer) was ook nieuw dit jaar, en uitverkocht. Sallows: 'Het laat zien dat er een duidelijke behoefte is om bij elkaar over de vloer te komen en van elkaar te leren. En vooral dat de amicale setting werkt. De formule van inhoudelijke programma's gecombineerd met netwerken bij de bureaus zelf is een stuk laagdrempeliger en meer eigen dan bijvoorbeeld een congres. Vakgenoten zijn duidelijk nieuwsgierig naar elkaar.
Daarnaast werken we als organisatie hard om door middel van slimme partnerships, advertising en promotie meer mensen te bereiken. We zijn pas drie jaar bezig en we merken toch dat nog niet iedereen ons kent. Dus we investeren veel in die bewustwording. Dat werpt zijn vruchten af, zowel in Nederland als in het buitenland.'
Adnight 2019 vindt plaats op vrijdag 4 oktober.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing